کد خبر: ۲۶۲۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴

پایان تعطیلات تابستانی نمایندگان

مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته تعطیلات تابستانی نمایندگان و یک هفته حضور آنان در حوزه های انتخابیه فردا (یکشنبه) جلسه علنی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه برگزار شد و پس از آن نمایندگان دو هفته به تعطیلات تابستانی و یک هفته به سرکشی حوزه های انتخابیه خود رفتند.

 براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان 30 روز تعطیلات تابستانی دارند، اما بر اساس عرف این تعطیلات در دو مرحله 15 روزه اعمال می شود.

 در مرحله اول تعطیلات تابستانی، مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه اول مرداد تا روز یکشنبه ۱۹ مردادماه تعطیل بود و نمایندگان به تعطیلات رفتند.

 مرحله دوم این تعطیلات که از پنجم شهریورماه آغاز شد امروز پایان می یابد و نمایندگان از فردا در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی شرکت می کنند.

 خانه ملتی ها در مهم ترین دستور این هفته مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اصل 90 درباره چگونگی اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها را بررسی می کنند.

 همچنین خانه ملتی ها، دو نفر از نمایندگان مجلس ( یک نفر از کمیسیون بهداشت و درمان و یک نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات) را به عنوان ناظر در هیأت امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انتخاب می کنند.

 انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و انتخاب دو نماینده از کمیسیون های اجتماعی و آموزش، تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر در هیأت عالی گزیش نیز در دستور کار نمایندگان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین