کد خبر: ۲۶۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

هیاهو در ولنجک ؛ ترافیک در اوین

برخی از نزدیکان احمدی نژاد از احتمال فعالیت وی در انتخابات آتی سخن می گویند و حتی غلامحسین الهام سخنگوی دولت سابق در واکنش به حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس می گوید: «ولنجک ترافیک زیاد است و افرادی می روند و می ‌آیند. عده ای دیگر معتقدند با توجه به محاکمه نزدیک ترین افراد احمدی نژاد به علت فساد مالی، ترافیک اوین بیشتر از ولنجک شده است.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - محمد رضا نادری وکیل مدافع محمد رضا رحیمی گفت، حکم محکومیت معاون اول دولت سابق ابلاغ شده است. البته وی با توجه به قطعی نبودن حکم صادره، از انتشار جزییات حکم خودداری کرد.

پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم اواخر اسفندماه سال گذشته با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه ۷۶ دادگاه به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی قرار گرفت.      
                                                        
این شعبه طی دو جلسه و به صورت غیر علنی به اتهامات متهم پرونده رسیدگی کرد که جلسه نخست، سوم خرداد ماه با حضور «د.س.ش» و «ج.الف» دو تن از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و جلسه دوم نیز ۱۷ خرداد ماه برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.
اما رحیمی تنها يار نزديک دولت احمدي نژاد نيست که تيغ بازداشت و پرونده قضايي را بالاي سر خود مي بيند، علي اکبر جوانفکر بلندپايه‌ترين مقام دولت آقاي احمدي‌نژاد بود که در دوران تصدی مسئوليت، محکوم شد و به زندان افتاد.

آزاده اردکاني، رييس موزه ملي، نعمت‌الله پوستين دوز، مدير عامل شرکت ملي مس ايران، عليرضا عامري، مديرعامل سابق منطقه آزاد کيش... هم از جمله افراد ديگري هستند که بايد نام آنها را در ليست بلند بالاي بازداشت شدگان دولت سابق به ثبت رساند. اين در حالي است که شمار پرونده‌هاي در دست بررسي مجلس از دوران رياست محمود احمدي‌نژاد بيش از اينهاست. پرونده‌هايي که هنوز بررسي آنها تمام نشده و معلوم نيست با قرائت گزارش نهايي آن پاي چند نفر از مديران دولت سابق به مسائل مالي باز شود.

سعید مرتضوی از دیگر افراد نزدیک به محمود احمدی نژاد است که به علت تخلفات گسترده در پرونده کهریزک محکوم شد و در حال حاضر  پرونده قطوری نیز در سازمان تامین اجتماعی دارد به طوری که  علیرضا محجوب، مسوول کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی می‌گوید: «در موضوع پرونده سعید مرتضوی با رییس قوه قضاییه دیدار داشته‌ایم و شخصا پرونده قطور تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را به آیت‌الله آملی تحویل داده‌ام.»

وی با بیان اینکه سطح فساد رخ داده در سازمان تامین اجتماعی آنقدر گسترده است که هنوز هم اسناد تازه‌ای به دست ما می‌رسد، افزود: ما به روند پیگیری و رسیدگی قوه قضاییه امیدواریم و مدام روند پیگیری‌ها را رصد می‌کنیم. قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی مصمم است و بعد از ارایه گزارش مجلس، افرادی را برای تامین اطلاعات تکمیلی به سازمان تامین اجتماعی فرستاده است.

سير بازداشت مديران دولت های دهم و یازدهم اما به اين افراد هم محدود نشد و محمدشريف ملک زاده، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، ديگر دولت مردی که بازداشت و زندان را تجربه کرد. ملک زاده به دليل اتهام‌هاي مالي بازداشت شد. چندي پيش نيز بهمن شريف‌زاده، از ياران نزديک اسفنديار رحيم مشايي، با حکم دادگاه ويژه روحانيت بازداشت و روانه زندان اوين شد.

با این حال برخی از نزدیکان احمدی نژاد از احتمال فعالیت رئیس جمهور سابق در انتخابات آتی سخن می گویند و حتی غلامحسین الهام سخنگوی دولت سابق در واکنش به حضور احمدی نژاد در انتخابات مجلس می گوید: «ولنجک ترافیک زیاد است و افرادی می روند و می ‌آیند. عده ای دیگر معتقدند با توجه به محاکمه نزدیک ترین افراد احمدی نژاد به علت فساد مالی، ترافیک اوین بیشتر از ولنجک شده است.»

شکایت از رئیس جمهور برای عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان، تخلف گسترده در وزارت نفت، عدم ارائه گزارش عملکرد موضوع نامه (157) و (158 ) قانون برنامه چهارم و فاصله گرفتن بیشتر از هدف سند چشم انداز، تخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارش های دیوان محاسبات کشور، استنکاف از ابلاغ برخی از مصوبات قوانین مجلس شورای اسلامی و عدم ارسال برخی از مصوبات دولت به رئیس مجلس شورای اسلامی و شکایت از شیوه ادغام وزارتخانه ها از موارد بررسی شده در کمیسیون اصل 90 بوده است.

اخیرا نیز بعد از سقوط هواپیمای  ایران 140 حامد قادرمرزی نماینده مجلس شخص محمود احمدی‌نژاد و وزیر مربوطه دولت گذشته را مقصر اصلی مرگ شهروندان ایرانی دانست و گفت: «درصورتی‌که نیاز باشد تمام مسوولان دوره قبل از جمله آقای بهبهانی و آقای احمدی‌نژاد را به مجلس احضار می‌کنیم. با این حال فکر نمی‌کنم آقای احمدی‌نژاد حضور پیدا کنند چرا که ایشان پاسخگو نیستند و حتی در دادگاه شخصی خود هم حضور پیدا نمی‌کنند.»

هر چند احمدی نژاد در 5 آذر سال گذشته در دادگاه های خود حاضر نشد ولی به نظر می رسد با توجه به محاکمه و صدور حکم برای معاون اول وی، باید منتظر بررسی شکایت های وصول شده از خود او نیز بود. باید منتظر ماند و دید که آیا وی اولين رييس قوه مجريه خواهد بود که به دادگاه فراخوانده مي‌شود تا پاسخگوي پرونده‌هاي قضايي دوران رياست جمهوري‌اش باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین