کد خبر: ۲۶۲۷۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

نمایشگاهی از برهوت

گالری فرامرزی میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمندانی مانند مارکو گریگوریان، پرویز کلانتری و ایران درودی با موضوع «کویر» است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی فرامرزی - هنرمند نقاش و مدیر گالری فرامرزی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گالری فرامرزی میزبان نمایشگاهی تحت عنوان «برهوت» خواهد بود که در آن، آثار هنرمندانی که در زمینه‌ی کویر نقاشی کشیده‌اند به‌نمایش درمی‌آید.

او ادامه داد: پرویز کلانتری‌، مارکو گریگوریان‌، ایران درودی‌، جلال شباهنگی‌، علی فرامرزی و مصطفی دشتی‌ هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به‌نمایش درآمده و به غیر از مارکو گریگوریان که در قید حیات نیست و پرویز کلانتری که آثارش در دست خودش نبود، بقیه آثار این نمایشگاه از هنرمندان گرفته است.

فرامرزی درباره‌ی استفاده از موضوع کویر در این نمایشگاه، توضیح داد: موضوع کویر را برای این نمایشگاه انتخاب کردیم، چون اکنون فصل خشکسالی و کم‌آبی است. موضوع خشکسالی و کویر به‌دلیل کم‌آبی در ایران همیشه مورد توجه هنرمندان ایرانی بوده است و کسانی که علاقه‌مند به طبیعت سرزمین ایران بودند، همواره به آن توجه و تلاش کرده‌اند که به معماری کویر، واقعیت کویر، بحث آب و خشکسالی بپردازند.

او گفت: فکر می‌کنم که به‌دلیل اهمیت کویر و برهوت در نقاشی ایرانی باید موضوع کویر به یک مکتب نقاشی در ایران تبدیل می‌شد و اهالی نقد به آن توجه می‌کردند؛ ولی این اتفاق نیفتاده است. علاقه‌مندیم که کویر به‌عنوان یک شیوه در نقاشی مورد توجه قرار گیرد.

این هنرمند نقاش همچنین اظهار کرد: البته یکی از موضوعاتی که درباره‌ی کویر باید به آن توجه کرد، بحث زیبایی‌شناسی است؛ زیبایی‌ها و ویژگی‌های کویر و این موضوع که کویر به‌عنوان یک پدیده‌ی طبیعی تا چه حد می‌تواند برای مردم سرزمین ما مفید باشد هم باید مورد توجه قرار گیرد. هرچند که امروز کویر به‌دلیل پیشروی‌اش به داخل روستاها و گسترش آن، نگران‌کننده شده است.

نمایشگاه برهوت از چهارم تا 24 مهرماه در گالری فرامرزی واقع در خیابان ونک، خیابان ارم، شماره‌ی 6 برقرار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین