کد خبر: ۲۶۲۷۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳

کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی را رییس‌جمهور اعلام کرد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج دور دوم انتخابات را بدون ذکر جزئیات از جمله تعداد و درصد آرا اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمدیوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست مطبوعاتی گفت: کمیسیون مستقل انتخابات محمد اشرف غنی احمدزی را به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان اعلام می‌کند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون همچنین از عبدالله عبدالل،ه دیگر نامزد انتخابات به عنوان رئیس اجرایی نام برد و به هر دوی آن‌ها تبریک گفت.

نورستانی در سخنان خود از مشکلات امنیتی، بی‎ثباتی سیاسی و نبود فهرست رای‌دهندگان و شناسنامه‌های الکترونیک گفت و افزود که این مشکلات وضعیت را برای برگزاری انتخابات شفاف دشوار کرد.

او افزود: بنا بر دلایل یاد شده، در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری تخلفاتی که از جوانب مختلف به عمل آمده بود و هر دو تیم انتخاباتی آن را مطرح کردند، موجب مشکلات فراوان برای ملت عزیز ما گردید.

رئیس کمیسیون انتخابات تاکید کرد که اگرچه بررسی آرای انتخابات همه جانبه و معتبر و از لحاظ مقیاس و دقت بی‎سابقه بود، نتوانست باعث رفع همه موارد تخلف شود.

نورستانی افزود که نتایج ۱۱ هزار و ۹۴۵ محل رای‌گیری که هر کدام یک صندوق داشت، معتبر دانسته شده و نتایج ۱۲۶۰ محل دیگر ابطال شده است.

به گفته او، نتایج ۹۶۷۷ محل دیگر بازشماری شد که در نتیجه، روند بررسی آرا با ابطال صدها هزار رای از هر دو نامزد به پایان رسید.

ساعاتی قبل از اعلام نتیجه انتخابات از سوی نورستانی، هردو نامزد در حضور رئیس‌جمهوری، سران و دیپلمات‌های خارجی توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی را امضا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین