کد خبر: ۲۶۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

رییس جمهوری: صدای ملت ایران را می توان در نشست مجمع عمومی به گوش جهان رساند

رییس جمهوری گفت: اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل یکی از تریبون هایی است که می توان به خوبی صدای ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این سفر با هدف شرکت در شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام می شود.

وی افزود: اما امسال اجلاس دیگری هم با عنوان آب و هوا برای بررسی مساله محیط زیست با حضور سران حدود 100 کشور در سازمان ملل برگزار می شود.

رییس جمهوری به اهمیت مساله آب و هوا اشاره کرد و گفت: اگر اقدام جدی در این راستا در سراسر دنیا انجام نشود، سلامت انسان ها و کل محیط زیست را به خطر می اندازد.

روحانی ادامه داد: در مساله محیط زیست و آب و هوا نیاز به اقدام جمعی در جهان هستیم و امیدواریم این اجلاس به مساله آب و هوا کمک کند.

روحانی با بیان این که در مجمع عمومی سازمان ملل باید چند مساله بیان و تشریح شود، خاطرنشان کرد: مساله اول ایران هراسی است، سال ها است متاسفانه برخی از کشورها، کشورهای منطقه و ملت ها را از ایران می هراسانند و به دورغ اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران می زنند.

وی با یادآوری این نکته که دولت ایران کاملا مردم سالار و در چارچوب انتخابات است، گفت: مردم ایران دارای فرهنگی بسیار غنی و تمدنی کهن هستند و قرن ها و سالیان طولانی است که با هیچ کس نجنگیده اما مورد تجاوز دیگران قرار گرفته اند.

رییس جمهوری تاکید کرد: واقعیت و عظمت این ملت و اهداف انقلاب اسلامی باید به خوبی برای جهانیان تشریح شود.

شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سه شنبه گذشته (25 شهریور ماه) در مقر این سازمان در شهر نیویورک گشایش یافت و تا اول ماه اکتبر (9مهر) به کار خود ادامه خواهد داد.

براساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، رییس جمهوری اسلامی ایران دومین سخنران نشست صبحگاهی 25 سپتامبر (روز پنج شنبه) خواهد بود.

این خبر در حال تکمیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین