کد خبر: ۲۶۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

نتانیاهو: به خاطر داعش، به ایران امتیاز ندهید

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با هر نوع توافقی میان کشورهای غربی و ایران بر سر موضوع هسته ای مخالف است از گروه 1+5 خواست تا برای حضور ایران در ائتلاف ضد داعش تحریم های موجود علیه جمهوری اسلامی را سبک نکنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار گزارش های تائید نشده در مورد آمادگی ایران برای همکاری با آمریکا علیه داعش درصورت انعطاف کشورهای غربی در مورد برنامه هسته ای با واکنش صهیونیست ها مواجه شده است.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه به نقل از "بنیامین نتانیاهو" خبر داد که نخست وزیر اسرائیل از کشورهای غربی خواسته تا برای بهره مند شدن از کمک ایران در امر مبارزه با داعش، تحریم های موجود علیه ایران را کاهش ندهند.

به اعتقاد نتانیاهو، کاهش تحریم های ایران و کمک گرفتن از آن در مبارزه با داعش موجب افزایش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه می شود.  

روز گذشته رویترز در خبری مدعی شد: ایران حاضر است که در ازای انعطاف بیشتر کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته ای، با ائتلاف ایجاد شده علیه داعش همکاری کند.

به نوشته این رسانه غربی، هر چند مقامات ایرانی در ظاهر از این ائتلاف انتقاد می کنند اما در دیدارهای خصوصی از آمادگی مشروط خود برای همکاری با غرب در این رابطه سخن می گویند.

ائتلاف ضد داعش با کوشش آمریکا تشکیل شده و هر چند در ابتدا واشنگتن با حضور ایران در این ائتلاف مخالف بود اما در جلسه پنجشنبه شب شورای امنیت، جان کری به صراحت اعلام کرد که ایران نیز می تواند در این ائتلاف حضور داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین