کد خبر: ۲۶۲۸۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

وزیرخارجه آمریکا: ما خواستار پیشرفت در مذاکرات هسته ای هستیم

'جان کری' وزیرخارجه آمریکا روز یکشنبه درجریان ملاقات و گفت و گو با 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت: مذاکرات هفته جاری فرصت خوبی برای پیشرفت های بیشتر است و ما نیز خواستار پیشرفت هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از مقر سازمان ملل متحد، جان کری بعد از این دیدار گفت واشنگتن خواستار پیشرفت در مذاکرات در ازای پایان دادن به تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای است.

یکی از مقام های وزارت امور خارجه آمریکا نیز در خصوص این دیدار یادآور شد: کری در این ملاقات گفت مذاکرات هفته جاری فرصت خوبی برای پیشرفت های بیشتر است و ما نیز خواستار پیشرفت هستیم.

به گفته این مقام آمریکایی، طرفین به مدت یک ساعت در هتلی در نیویورک دیدار و گفت و گو و توافق کردند و مقرر شد در صورت نیاز به دیدارهای بیشتر تا زمانی که کری برای حضور در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد، باز هم دیدار کنند.

این مقام آمریکایی افزود: بحث و رایزنی در مورد تهدید گروه تروریستی داعش که بخش هایی از عراق را تحت کنترل خود درآورده است، دیگر محور موضوعات دیدار کری و ظریف بوده است.

ایران و گروه 1+5 پارسال (3 آذر 1392) به توافقی موقت در زمینه هسته ای دست یافتند که بر اساس آن، دو طرف باید برای رسیدن به توافق جامع هسته ای تلاش کنند.

این توافق موسوم به برنامه اقدام مشترک شش ماه بعد در مذاکرات وین، برای شش ماه دیگر تمدید شد.

هفتمین دور جدید مذاکرات ایران و1+5 از روز جمعه 28 شهریور، در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شده است.

هیات های مذاکره کننده ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته ای تاکنون شش بار در شهر وین بر سر میز مذاکره نشسته اند و در پنجمین دور مذاکرات، نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع آغاز شد.

در ششمین دور مذاکرات در وین، طرفین مذاکره کننده تصمیم گرفتند با توجه به فرا رسیدن ضرب الاجل برای دست یافتن به توافق جامع در 29 تیر گفت وگوها را به مدت 4 ماه دیگر تمدید کنند.

مقام های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند در صورت حسن نیت طرف مقابل به ویژه آمریکا و پرهیز از زیاده خواهی ها، دستیابی به توافق تا قبل از 24 نوامبر امکان پذیر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین