کد خبر: ۲۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

سال تحصیلی جدید با دوازده میلیون و 700 هزار دانش آموز

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا امروز دوازده میلیون و 268 هزار و 605 دانش آموز در سامانه این وزارتخانه ثبت نام کرده اند گفت: پیش بینی می کنیم این آمار به دوازده میلیون و 700 هزار دانش آموز برسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، «علی اصغر فانی» در نشست خبری روز دوشنبه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: این تعداد دانش آموز در 122 هزار و 278 مدرسه با بیش از یک میلیون فرهنگی تحصیل خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه 12 درصد از این دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل خواهند شد اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ما بدون اضافه کردن حتی یک نیروی انسانی جدید به بدنه آموزش و پرورش توانستیم 15 درصد از پرداخت اضافه کاری ها را به رغم اضافه شدن 25 هزار دانش آموز به دوره اول ابتدایی ساماندهی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون به ازای 11.5 دانش آموز یک معلم داریم که باید این رقم به 14.5 تا 15 نفر برسد.

فانی با اشاره به اینکه ورود نیروی انسانی بدون ضابطه آموزش و پرورش را در درازمدت تضعیف می کند یادآور شد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سال آینده وارد آموزش و پرورش می شوند.

وی افزود: در ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که از کسانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بوده با گذراندن یک دوره یک ساله می توان در آموزش و پرورش استفاده کرد که اکنون کار مطالعاتی آن را آغاز کرده ایم و در صورت به نتیجه رسیدن اعلام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در دوره ابتدایی سال گذشته 99 درصد از دانش آموزان در سنین مدرسه (6 تا 11 سال) جذب شده اند و امسال تلاش داریم تعداد دانش آموزان تحت پوشش را به 100 درصد برسانیم.

ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین