کد خبر: ۲۶۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

اپل: مثل گوگل و فیس‌بوک ایمیل‌ها را نمی‌خوانیم

رییس اجرایی اپل گفت: مدل تجارت ما بسیار ساده است. ما محصولات فوق‌العاده می‌فروشیم. از محتوای ایمیل‌ها یا عادات وبگردی کاربران پروفایل درست نمی‌کنیم تا از آن با هدف تبلیغات سوء استفاده کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئیس اجرایی اپل در نامه‌ای به کاربران که در وب سایت این شرکت منتشر شده، تاکید کرد که اپل با هدف سود تبلیغاتی برای کاربران پروفایل ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، تیم کوک در نامه سرگشاده‌ای به کاربران اپل گفت: این شرکت از محتوای ایمیلها یا عادات وبگردی کاربران پروفایل درست نمی‌کند تا از آن با هدف تبلیغات استفاده کند.
اگرچه تیم کوک در سخنان خود به طور مشخص گوگل و فیس‌بوک به عنوان دو رقیب اصلی اپل اشاره نکرده اما نامه‌ وی مشخصا تلاشی برای موج سواری روی نگرانی‌های روز‌افزون درباره حریم شخصی کاربران و سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی آنها است.

رییس اجرایی اپل گفت: مدل تجارت ما بسیار ساده است. ما محصولات فوق‌العاده می‌فروشیم. از محتوای ایمیل‌ها یا عادات وبگردی کاربران پروفایل درست نمی‌کنیم تا از آن با هدف تبلیغات سوء استفاده کنیم.

کوک گفت: ما از اطلاعاتی که کاربران در آیفون یا آی‌کلاود ذخیره کرده‌اند پولسازی نمی‌کنیم، ایمیلها یا پیام‌های کوتاه کاربران را برای به دست‌ آوردن اطلاعات و سپس فروش آنها نمی‌خوانیم.

وی افزود: اپل از فناوری‌هایی نظیر کیت سلامتی و کیت خانگی، نقشه‌ها، فناوری سیری، آی مسیج، سابقه تماس‌های کاربران یا هر سرویس آی‌کلاود نظیر تماسها و میل اطلاعات خارج نمی‌کند.

نامه کوک به کاربران اپل در شرایطی است که فیس‌بوک نیز تلاش جداگانه‌ای را برای اطمینان دادن به کاربران این شبکه اجتماعی درباره حریم شخصی و خصوصی‌شان آغاز کرده است، زیرا درباره دسترسی به اطلاعات گوشیهای همراه کاربران بوسیله نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک جنجال‌هایی ایجاد شده است.

این شبکه اجتماعی همچنین تلاش کرده انتقاد‌هایی را که پس از افشای بررسی اطلاعات خصوصی کاربران به وجود آمده خنثی کند.

این در حالی است که اعضای کمیسیون حریم خصوصی تعدادی از کشورهای اروپایی گوگل را در زمینه تغییراتی که در سال ۲۰۱۲ در سیاست حریم شخصی خود ایجاد و براساس آن نام کاربری و گذرواژه مورد نیاز در تمام سرویس‌های خود نظیر جستجو، میل و یوتیوب را یکسان سازی کرد مورد تحقیق قرار گرفته است.

کارشناسان امنیت سایبر از بیانیه اپل که در آن آمده است از این به بعد کلید‌ رمز‌نگاری دستگاههای مشتریان را نگه نخواهد داشت استقبال کرده‌اند که به معنای این است که رمز‌گشایی آنها برای دولتها و مقامات قانونی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

کریس سوقویان یکی از مقامات اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت: مردم گفته‌اند که خواهان شرکت‌هایی هستند که حریم شخصی را در اولویت قرار دهند و اپل به این درخواست توجه کرده است.

وی از گوگل خواست که از تلاش اپل در زمینه‌ ارائه امنیت برای پیامهای کاربران در نرم افزارهایی نظیر آی مسیج و سرویس تماس ویدئویی فیس تایم تبعیت کند.

سوقویان افزود: گوگل در تیم امنیتی خود بیش از ۳۰۰ پرسنل کارآمد دارد که برخی از آنها بهترین‌های این صنعت هستند. گوگل می‌تواند محصولات مقاوم در برابر تجسس تولید کند و به‌ خاطر عدم ارائه یک پیام‌رسان ایمن باید مورد بازخواست قرار بگیرد، زیرا انجام این کار چندان دشوار نیست.

این مقام اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در واکنش به سخنان یکی از اعضای تیم امنیت گوگل که گفته است "من با سیستم عامل اندروید گوگل هر روز به صورت ایمن چت می‌کنم” گفت: من دو گوشی هوشمند دارم. با آیفون به صورت پیش فرض پیام‌های رمزگشایی شده می‌فرستم اما اندروید این امکان را ندارد.

سوقویان گفت: سیستم عامل اندروید به صورت پیش‌فرض رمزنگاری نشده و به ندرت آپدیت‌های امنیتی دریافت می‌کند و پیامرسان و چت ویدئویی رمز‌نگاری شده ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین