کد خبر: ۲۶۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

گرانترین و ارزان ترین خانه های ایران

بنابر آمارهای مرکز آمار، قیمت هر متر زیربنای مسکونی در کشور در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ نسبت به نیمه اول همین سال ۲.۲ درصد کاهش یافته و تعداد معاملات از رشد ۴.۳ درصدی برخوردار بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در نیمه دوم سال گذشته بین حداقل و حداکثر قیمت معامله شده هر متر خانه در کشور بیش از ۲۳ میلیون تومان اختلاف وجود داشته و حداکثر اجاره هر متر ۹۰ هزار تومان بوده است.


بررسی آخرین آمار از حداقل، حداکثر و متوسط قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای مسکونی نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال ۱۳۹۲، حداقل قیمت هر متر زیربنای مسکونی در کل کشور حدود ۱۰ هزار تومان بوده است، به عبارتی در کمتر از یک سال گذشته در جایی از کشور امکان خرید خانه با متری ۱۰ هزار تومان هم وجود داشت.

اما متوسط قیمت خرید هر متر زیربنای مسکونی در این بازه زمانی یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و حداکثر نرخ ۲۳ میلیون و ۲۴۳ میلیون تومان بوده است.

بنابر آمارهای مرکز آمار، قیمت هر متر زیربنای مسکونی در کشور در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ نسبت به نیمه اول همین سال ۲.۲ درصد کاهش یافته و تعداد معاملات از رشد ۴.۳ درصدی برخوردار بوده است.

همچنین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور در نیمه دوم سال گذشته حدود ۶۶۳۰ تومان گزارش شد که نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد افزایش داشته است.

در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه هر متر به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی حدود ۱۴ هزار تومان در استان تهران و کمترین آن ۱۷۶۰ تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کمترین اجاره ماهانه هر متر زیربنای مسکونی نیز به استان قزوین با ۱۶۶ تومان و بیش‌ترین آن مربوط به استان تهران با حدود ۹۰ هزار تومان بوده است.


گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های ملکی در نیمه دوم سال گذشته هم بیانگر قیمت ۷۳۰هزار تومانی است که نسبت به دوره قبل ۷.۹ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد افزایش دارد.

در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده حدود چهار میلیون تومان در استان تهران و کمترین آن ۶۰ هزار تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش ایسنا، همچنین کمترین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی مربوط به استان یزد با ۵۰۰۰ تومان و بیشترین آن در استان تهران با ۱۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین