کد خبر: ۲۶۳۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

اعمال تبعیض میان دانش آموزان خلاف قانون است

به هیچ عنوان اقدام‌هایی نظیر تفکیک کلاس‌های درس در یک مدرسه به هوشمند و غیرهوشمند و تبعیض بین دانش آموزان را نمی‌پسندیم و مانع این گونه اقدامات خلاف قانون می‌شویم لذا در صورت گزارش چنین تخلفاتی به طور قطع با مدیران متخلف برخورد خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی کلاس‌ها در مدارس گفت: هوشمندسازی تنها به این معنی نیست که یک تخته هوشمند را در گوشه‌ای از کلاس بگذاریم و از آن عکس بگیریم و بعد والدین دانش آموزان را وادار به پرداخت پول کنیم.

محمد فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با سوءاستفاده برخی مدارس از هوشمندسازی کلاس‌های درس و تبدیل این موضوع به ابزاری برای پول گرفتن از والدین دانش‌آموزان، اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار ما در آموزش و پرورش کیفیت بخشی است لازم می‌دانم یادآوری کنم که هوشمندسازی صرفا شامل بخش سخت‌افزاری مدارس نمی‌شود، بلکه بخش دیگر آن به مسائل نرم افزاری و آموزشی مدارس برمی‌گردد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از ابزارهای کیفیت بخشی این است که با آخرین متد‌ها، تجهیزات و اطلاعات به ارائه آموزش بپردازیم، افزود: اگرچه هوشمندسازی مدارس به این مسئله کمک می‌کند، اما به این معنی نیست که مدیران مدارس بتوانند اولیای دانش آموزان را مجبور به پرداخت پول کنند.

وی تاکید کرد: هوشمندسازی کلاس‌های درس جزء وظایف آموزش و پرورش است و البته آموزش و پرورش می‌تواند در رابطه با این موضوع از کسانی که داوطلب کمک هستند، نیز استفاده کند اما به هیچ عنوان اقدام‌هایی نظیر تفکیک کلاس‌های درس در یک مدرسه به هوشمند و غیرهوشمند و تبعیض بین دانش آموزان را نمی‌پسندیم و مانع این گونه اقدامات خلاف قانون می‌شویم لذا در صورت گزارش چنین تخلفاتی به طور قطع با مدیران متخلف برخورد خواهیم کرد.

فاضل در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه زیرساخت‌های هوشمند سازی کلاس‌های درس در مدارس فراهم شده است، گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش این است که تجهیزات، کتاب‌های درسی و شیوه‌های تدریس به روز شوند کما اینکه این کار در برخی مناطق صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: هوشمندسازی تنها به این معنی نیست که یک تخته هوشمند را در گوشه‌ای از کلاس بگذاریم و از آن عکس بگیریم و بعد دانش آموزان را وادار به پرداخت پول کنیم؛ این کار خلاف است لذا اگر چنین اتفاقی در مدسه‌ای بیافتد، باید حتما اصلاح شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین