کد خبر: ۲۶۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸

آیا ورود ساز به کابین پرواز ممنوع است؟

طبق معاهده ورشو کادر پرواز با هماهنگی تیم امنیت اجازه دارند از ورود هر چیزی که بار خطرناک به حساب آید جلوگیری کنند. در این رابطه حرفی از ساز زده نشده اما تصمیم گیری دراین رابطه در اختیار کادر پرواز است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ یک کارشناس در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد:‌طبق اصول مصوب در معاهده ورشو، مسافر می‌تواند تعداد محدودی از وسایل سبک را با خود به کابین پرواز ببرد و بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در بلیت‌های خود لیستی از این وسایل مجاز را ذکر می‌کنند.

علیرضا بحیرایی ادامه داد: معمولا همراه داشتن لباس، کتاب و مجله محدودیتی ندارد اما قانون، ورود بار خطرناک به کابین را ممنوع کرده است.

وی با بیان این‌که تشخیص خطرناک بودن وسایل در اختیار کادر پرواز است اظهار کرد: در صورت تایید تیم امنیت، کادر پرواز می‌تواند از ورود این وسایل جلوگیری کند هر چند درباره ساز صحبتی نشده اما تشخیص این موضوع بر عهده خلبان و کادر است.

این کارشناس درباره نگرانی نوازندگان مبنی بر احتمال تخریب سازهایشان در قسمت بار هواپیما، تصریح کرد: طبق قانون، مسوولان بخشی بار موظفند کلیه وسایل تحویل گرفته شده را به سلامت به مقصد برسانند و در صورت وقوع هر حادثه‌ای خسارات را جبران کنند از این رو نگرانی در این رابطه محل بحث نیست.

هفته گذشته کادر پرواز یکی از هواپیماهای شرکت هما، از ورود سازهای یک گروه موسیقی معروف به کابین پرواز ممانعت کردند که این مساله حاشیه‌آفرین شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین