کد خبر: ۲۶۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۸

دیدار ظریف با کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز چهارشنبه با زید رعدالحسین کمیسر عالی حقوق بشر دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در این دیدار با تاکید بر اهمیت صداقت، استقلال و جدیت در پیگیری مسائل حقوق بشری اظهار کرد: متاسفانه برخورد دوگانه‌ای با موضوع بسیار مهم حقوق بشر صورت می گیرد و نگاه غالب به این موضوع در میان برخی از کشورهای مدعی، نگاه ابزاری است که به عنوان اهرم فشار علیه سایر کشورها به کار گرفته می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان توجه به فرهنگ ملت‌ها در مساله حقوق بشر را امری مهم و اساسی دانست و افزود: وضعیت فعلی حقوق بشر در جهان نگران کننده است و رایزنی و گفت وگوهای سودمند در این باره می تواند به ارتقاء وضعیت حقوق بشر در جهان کمک کند.

ظریف با اشاره به حضور چشمگیر مردم کشورمان در انتخابات های مختلف در دهه های گذشته، این روند را در میان کشورهای منطقه بی نظیر خواند و نادیده گرفتن این مساله از سوی نهادهای ذی ربط حقوق بشری را موجب افزایش بدبینی افکار عمومی نسبت به آنها دانست.

کمیسر عالی حقوق بشر نیز در این ملاقات ضمن تشریح سیاست های خود در پیگیری مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورهای مختلف به پاره ای از نگرانی های مطرح در این حوزه اشاره کرد و افزود: تبادل نظر و استمرار دیدارها می تواند به شناخت بیشتر و بررسی دقیق تر موضوعات حقوق بشری و یافتن راه حل‌های مناسب کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین