کد خبر: ۲۶۳۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
باید از همه ظرفیت‌ها در خدمت منافع ملی استفاده کنیم

فلاحت‌پیشه: دلواپسان تهدیدازدایی کنند نه تهدیدزایی

حشمت الله فلاحت پیش گفت: تلاش نماینده‌های کشورهای مختلف برای دیدار با رئیس جمهور در نیویورک نشان از موقعیت ایران دارد. ایران تنها کشوری بود که به سه فصل تفاهم نامه 3 آذرماه سال گذشته پایبند بود و این موقعیت ایران را محکم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره سفر دکتر روحانی به سازمان ملل و برگزاری میتینگ جبهه پایداری به عنوان «صیانت از منافع ملی» همزمان با این سفربه «آفتاب» گفت: من اعتقاد دارم تا زمانی که نتیجه عملیاتی مذاکره هسته‌ای و ماحصل آنچه که در سازمان ملل اتفاق می افتد معلوم نباشد همه نگرانی داشته باشند. البته این نگرانی هم اگر درچارچوب منافع ملی باشد خیلی قابل احترام و ارزشمند است وگرنه خوب به آن انتقاداتی وارد است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه نباید فضای نقد را در جامعه بست، افزود: حضور دکتر روحانی در سازمان ملل یک فرصت ارزشمند است و باید از این فرصت به نفع کشور استفاده کرد. نباید اجازه بدهیم که فرصت‌های ما به تهدید تبدیل شود. کسانی که دلواپس هستند می‌توانند تهدیدزدایی کنند نه تهدیدزایی. اگر جبهه پایداری در عمل گفته بودند که به مصادیق تفاهم نامه سوم آذرماه 1392 هیچ پایبند نیستند اما این رفتار رفتار تهدیدزایی است.

او تصریح کرد: معنای این حرف من اصلا خاموش کردن صدای گروه‌ها و جناح های سیاسی مخالف نیست. من معتقد هستم که باید از همه ظرفیت‌های داخلی  بین‌المللی در خدمت منافع ملی استفاده کنیم.

این نماینده سابق مجلس گفت: به اعتقاد من ما در حال حاضر در سیاست بین المللی در شرایط خوبی هستیم. حضور دکتر روحانی فرصتی برای دولت اوباما و حزب دموکرات است. برای اینکه دولت آمریکا در شرایط جدید و پیچیده ای است. آمریکا می خواهد انتخابات میان دوره ای کنگره را برگزار کند و اگر در این انتخابات مصادیق عملی موفقیت نداشته باشد اوباما و دموکرات خواهان مرحله اول شکست را تجربه می کند.

وی گفت: در طرف ایرانی امید موفقیت بیشتر است. برای اینکه ایران به تمام مفاد توافق نامه قبلی کاملا عمل کرده است و جمهوری اسلامی به نوعی می تواند از موضع طلب کارانه با کشورهای 5+1 برخورد کند. آنها بودند که به خیلی از مفاد توافقنامه عمل نکردند و عملا تحریم ها را بر علیه کشور بیشتر کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سه فصل توافقنامه فقط ایران به آنها پایبند بوده است. به عنوان مثال ذخیره سوخت محدود شد و غنی سازی 20 درصد به دو درصد رقیق شد اما در عوض این کشورها روز به روز تحریم ها را بیشترکردند.

 فلاحت پیشه با بیان اینکه نوع ملاقات ها نشان می دهد که آنها هم به اهمیت و جایگاه ایران متوجه شده اند،گفت: به نظر من متن مذاکرات و تحولات تحت شعاع واقعیت موضوع هسته ای است و اینها جایگاه ایران را در میان کشورهای مذاکره کننده درک کرده اند. این ملاقات ها کم‌نظیر بوده است. طوری که خیلی از کشورها می خواهند روحانی با اوباما ملاقات کند. به نظر من مجموعه این شرایط در سازمان ملل به نفع ایران خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین