کد خبر: ۲۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
جلال خوش‌چهره، روزنامه‌نگار:

مردم نباید احساس کنند در تنگنای ارتباطی قرار گرفته‌اند

جلال خوش چهره، روزنامه نگار معتقد است: با فیلترینگ شبکه های اجتماعی نمی توان از دسترسی مردم به آن ها جلوگیری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: این روزنامه نگارو فعال سیاسی اصلاح طلب  رواج مطالبی توهین‌آمیزبه شخصیت‌های انقلابی و ارزشی را اقدامی مشکوک  و توطئه ای سازماندهی شده از سوی مخالفان ایران توصیف کرد.

به گزارش آفتاب، موضوع فیترینگ نرم افزارهایی چون وایبر، واتس اپ و تانگو اخیرا با جدیت از سوی قوه قضاییه دنبال شده است. قوه قضاییه به دولت مهلت داده است تا ظرف یک ماه شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کند.

جلال خوش چهره، روزنامه‌نگار به «آفتاب» گفت: «من براین باورم در شرایط فعلی نمی‌توان با فیلترینگ با شبکه های اجتماعی مبارزه کرد. در زمان گذشته این موضوع درباره ماهواره ها اتفاق افتاد. با اینکه اقدامات سلبی که با جمع آوری ماهواره ها همراه بود، نتیجه ای در بر نداشت و هنوز هم دیش های ماهواره بر پشت بام منازل دیده می شوند.»

خوش‌چهره افزود: «به نظر من افزایش محدودیت‌ها چاره حل مشکلات نیست. گاهی با اقدامات دایره جرم انقدر بسته می شود که کوچکترین عملی مجرمانه محسوب می شود. من فکر می کنم چنین فضایی نباید در جامعه نهادینه شود.»

این روزنامه نگار باسابقه به عواقب اجتماعی این رفتارها پرداخته و تاکید کرد: «مردم نباید احساس کنند در فضای بسته اجتماعی زندگی کرده و دایره ارتباطات آن ها تنگ می‌شود من بر این باورم که اگر مسئولان قرار است چنین سیاست هایی را اتخاذ کنند باید همه عواقب آن را بسنجند.»

خوش‌چهره انتشار مطالب توهین آمیز درشبکه های اجتماعی را توطئه ای مشکوک دانسته و گفت: «رواج مطالب توهین آمیز به ساحت بناینگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) اقدامی مشکوک و توطئه آمیز است. پیش تر از رواج مطالب توهین آمیز به دکتر شریعتی و برخی چهره های دیگر نیز شاهد بوده ایم. به نظر من این اقدامات هرگز با استقبال مردم رو به رو نشده است.»

وی گفت: «فیلترینگ چاره رفع چنین رفتار غیر قانونی و غیر اخلاقی انجام شده نیست بلکه  هوشیاری مردم و احترام به شخصیت های ارزشی و سیاسی سبب می شود تا چنین رفتارمشکوکی بلا موضوع شود و این دستگاه های امنیتی نظارتی باید با شناسایی خاطیان با انان بر خورد کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین