کد خبر: ۲۶۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
گروه‌های تندرو برای تحمیل عقیده خود به وزارت ارشاد می‌تازند

تهمینه میلانی: جامعه هنری از حملات به جنتی و ایوبی مطلع است

تهمینه میلانی، کارگردان با سابقه سینما از رفع ممانعت تبلیغات تلویزیونی وبیلبورد شهری برای فیلم آتش بس دو خبر داد. وی همچنین رویکرد دولت یازدهم نسبت به مقوله فرهنگ وهنر را مثبت و تحول‌زا ارزیابی کرد و گفت: اگرچه تحولات مثبت است ما با نقطه ایده‌آل هنوز فاصله داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: میلانی تاکید کرد: برخی گروه‌های تندرو برای تحمیل عقیده خود به  وزارت ارشاد می‌تازند.

آتش‌بس دو تازه ترین اثر تهمینه میلانی است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شده است. این کارگردان به مسئله تبلیغات آتش بس دو اشاره کرده و به «آفتاب» گفت: «مسئله دو بازیگر اصلی فیلم حل شد و بلاخره بعد از مدت ها از تبلیغ تلویزیونی  و حضور بر آنتن  رسانه ملی بهره مند شدیم.»

میلانی که آثار موفقی چون دو زن و نیمه پنهان را در کارنامه هنری خود دارد به روند تحولات جامعه پرداخت و گفت: «به نظر من روند تغییرات مثبت در جامعه همچنان وجود دارد؛ من علاوه بر اخبار هنری مسائل اقتصادی وسیاسی را نیز دنبال می کنم و معتقدم روند تغییرات مثبت در جامعه مشهود است.»

میلانی در ادامه به تفاوت رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم با دوره قبل پرداخت وگفت: «در دوره قبلی کتاب شهرزاد من مجوز نگرفت. خرده ممیزان نیز بر محور برخی کلمات داخل داستان بود. کلماتی که بارمنفی و یا تبلیغ بی اخلاقی نداشت و فقط جزء ذات قصه بود اما  نگاه یک سویه برخی مانع از مجوز گرفتن کتاب در دوره قبلی شد که این روند خوشبختانه در دولت یازدهم کمرنگ شد و کتاب من مجوز گرفت.»

میلانی به هجمه های گسترده برخی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده و گفت: «گروه هایی همچنان به آقای جنتی و آقای ایوبی حمله می کنند. جامعه هنری از این موضوع مطلع است. عده ای نیز که درون جامعه هنری با برخی خط کشی ها خود را از بقیه هنرمندان جدا کرده اند با عناوینی همچون مصلحت اندیشی برای بقیه مرزهایی را تعریف می کنند. به نظر من این رویکرد درست نیست زیرا در جامعه  جای کافی برای همه هنرمندان با طیف های مختلف فکری  وجود دارد و کسی نمی تواند جای دیگری را بگیرد . بنابراین کسانی که مصلحت اندیشی می کنند اجازه دهند دیگران  صلاح خود و جامعه را را از دید خودشان تعریف کنند.»

میلانی راه مقابله با هجمه را صراحت وزارت ارشاد و مسئولان با مردم وهنرمندان دانست و گفت: «من فکر می کنم راه مقابله با هجمه این است که مسئولان  با مردم و هنرمندان واضح و روشن حرف بزنند. این که به بهانه سوء استفاده دشمنان برخی مسائل گفته نشود ،؛درست نیست زیرا در همه کشورها مشکلات وجود دارد اما زمانی که این مشکلات روشن و دقیق بیان شوند راه حل های درست آنان توسط کارشناسان مطرح می شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین