کد خبر: ۲۶۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
در نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن

وزیر ارشاد تاکید کرد: ضرورت حمایت از تولید آثار قرآنی

حمایت از تولید و عرضه محصولات تبلیغی و ترویجی قرآنی یکی از اولویت‌هایی است که باید همگان به آن توجه داشته باشند ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از حوزه های مختلفی چون ساخت فیلم‌های سینمایی، مستند و بازی‌های رایانه‌ای در این زمینه حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛‌ "علی جنتی"، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در نشستی با اعضای کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: باید در جشنواره‌های قرآنی  از آثار تولیدی حمایت کرد زیرا اگر این حمایت‌ها وجود نداشته باشد؛‌ بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند قدرت داشته باشد.

جنتی گفت: تمامی دستگاه‌هایی که در این کمیسیون عضو هستند وظیفه حمایت و هدایت آثار تولید شده در حوزه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن را بر عهده دارند و اعتباراتی نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود تا در قبال دریافت آن  کار عملیاتی ارایه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، بر اساس اولویت‌های مشخص شده و پروژه‌ها و طرح‌های رسیده، اعتباراتی به دستگاه‌های مربوطه اختصاص می‌دهد تا فعالیت های این حوزه با سرعت بیشتری انجام شود.

جنتی با تاکید بر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی در حوزه بین‌الملل افزود: کارگروه‌های کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن فعالیت‌های بین‌المللی خود را باید از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیگیری کنند.

در این نشست ، تخصیص اعتبارات قرآنی در زمینه‌های تولید و عرضه محصولات تبلیغی و ترویجی قرآنی،‌ تجهیز مراکز و توسعه زیر ساخت‌ها و منابع انسانی متخصص در حوزه تبلیغ و ترویج قرآنی، حمایت از فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت، حمایت از اجرای طرح‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل و مشارکت در برنامه قرآنی دستگاه‌ها بررسی شد.

در بخشی از این نشست "حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی" معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب دو کارگروه جدید با عنوان‌های فیلم‌‌ و مکتوب که در حوزه‌های فیلمنامه نویسی و آثار مکتوب فعال هستند؛‌ خبر داد.

وی گفت: کارگروه رسانه و دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن فعال هستند و استخراج طرح‌هایی که بر اساس شاخص‌ها و اهداف در اولویت هستند از جمله اقداماتی است که این کمیسیون در حال پیگیری است.

در این نشست اعضای کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن پیشنهاداتی درباره چگونگی عملیاتی کردن وظایف حوزه‌های خود ارایه کردند.

در این نشست "سید عباس صالحی" معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد،‌ "علی اصغر کاراندیش مروستی" معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد  و " حجت‌الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین