کد خبر: ۲۶۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

اکثر مردم توان پرداخت خدمات ارتودنسی را ندارند

رییس دوازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران با انتقاد از ضعف عملکرد بیمه ها در زمینه خدمات دندانپزشکی گفت: هر چند هزینه های درمان ارتودنسی نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی چندان بالاتر نیست، اما اکثر مردم در غیاب حمایت بیمه ها توان پرداخت همین هزینه هارا هم ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر محمد صادق آخوندی در این زمینه افزود: بیمه های پایه و تکمیلی به خدمات ارتودنسی به عنوان خدماتی لوکس که صرفا جنبه زیبایی دارند، می نگرند؛ این در حالیست که تاخیر در درمان ارتودنسی، سبب افزایش پوسیدگی دندان ها و تحلیل استخوان فک می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث اصلی در ارتودنسی سلامت بافت های دهان، عملکرد صحیح و باثبات فک بالا و پایین، دندان ها و در نهایت افزایش زیبایی است،گفت : خدمات ارتودنسی سبب افزایش عمر دندان ها و کاهش هزینه های بعدی درمان می شود.

آخوندی یادآور شد: یکی از دلایل بالا بودن قیمت هزینه های درمان ارتودنسی، طولانی بودن مدت درمان ( حدود دو سال) و استفاده از وسایلی است که تکنولوژی آن تماما متکی بر واردات است که این عوامل سبب شده، هزینه های درمان ارتودنسی بیش از توان مردم باشد.

وی گفت: هزینه های درمان ارتودنسی برحسب دولتی و خصوصی بودن مراکز درمانی متغیر بوده، هزینه های دریافتی با توجه به اینکه برای هر بیمار حداقل 30 جلسه و در برخی مواقع تا 50 جلسه زمان صرف می شود و با در نظر گرفتن میزان مواد مصرفی و گرانی آن ها حتی از خدمات معمول ترمیمی دندانپزشکی نیز ارزان تر است.

رییس دوازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران با انتقاد از اینکه برخی اشخاص خصوصی و نهادهای غیر خصوصی در زمینه آموزش ارتودنسی به فعالیت مشغولند، اظهارکرد:آموزش ارتودنسی می بایست بر اساس کوریکولوم وزارت بهداشت و زیر نظر این وزارتخانه باشد،اما در جامعه برخی افراد که ارتودنتیست هم نیستند در مطب های خود نسبت به آموزش ارتودنسی اقدام می کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر برخی ارگان ها مانند جهاد دانشگاهی نیز در زمینه آموزش ارتودنسی فعالند که کار آنان نیز خلاف مقررات و ضوابط وزارت بهداشت است و نکته جالب آن است که آموزش های تخصصی ارتودنسی در این ارگان ها توسط افرادی صورت می گیرد که خود فاقد مدرک تخصصی ارتودنسی هستند.

آخوندی گفت: بیشترین زیان در این زمینه متوجه مردم است که به کارگیری درمان های غلط، سبب ایجاد مشکلاتی در بافت های دهان و دندان ها، ضایعات استخوانی، لثه ای و ایجاد عوارض جسمی و روانی در آنان می شود.

وی بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر وزارت بهداشت در زمینه آموزش های دندانپزشکی به ویژه ارتودنسی تاکید کرد.

آخوندی افزود: دوازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران 9 تا 11 مهر ماه با هدف به روزرسانی دانش و ارتقای سطح علمی دندانپزشکان در هتل المپیک تهران برپا می شود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این کنگره، چهره های مطرح بین المللی این حوزه از کشورهای مختلف شامل امریکا، استرالیا، اسپانیا، هلند، ایتالیا، لبنان، هندوستان و ترکیه حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین