کد خبر: ۲۶۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

این ویتامین‌ها را با معده‌ی خالی نخورید

متخصص تغذیه گفت: ویتامین‌ها بدلیل اینکه با مینرال‌ها مواد معدنی همراه هستند، مصرفشان در حین غذا و یا بعد از غذا توصیه می‌شود، چرا که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها با معده‌ی خالی بر معده و دستگاه گوارش افراد اثر سوء بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصرف ویتامین برای دانش‌آموزان که همیشه در حال جنب‌وجوش هستند، همیشه توصیه می‌شود اما بر اساس توصیه پزشکان مصرف مکمل و ویتامین‌ها در حین غذا و یا بعد از غذا مفید است.

سید مرتضی صفری، متخصص تغذیه  گفت: ویتامین‌ها بدلیل اینکه با مینرال‌ها مواد معدنی همراه هستند، مصرفشان در حین غذا و یا بعد از غذا توصیه می‌شود، چرا که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها با معده‌ی خالی بر معده و دستگاه گوارش افراد اثر سوء بگذارد.

وی افزود: زینک و روی عنصری هستند که بر میزان افزایش قد دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارند.
البته لازم به ذکر است، گوشت قرمز، سبزی‌هایی با برگ تیره، مغزهایی نظیر پسته، گردو، بادام‌زمینی و ویتامین‌هایی از جمله ب کمپلکس، B1، B2، B3، B6، B12 از جمله خوراکی‌هایی هستند که علاوه بر روی و زینک نیز به کودکان توصیه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی اذعان داشت: بیش از 90 درصد ایرانیان با کمبود ویتامین D مواجهند و ویتامین A برای رشد بدن دانش‌آموزان عالی است، البته توصیه می‌شود مصرف ویتامین‌ها، مکمل‌ها، املاح معدنی باید در حین غذا و پس از غذا صورت بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین