کد خبر: ۲۶۴۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
داریوش قنبری در گفت‌وگو با «آفتاب»:

قیاس دستاوردهای سفر نیویورک روحانی با احمدی‌نژاد، مع‌الفارق است

قنبری با اشاره به این که سیاست خارجی دولت تدبیر و امید بر اساس هم‌گرایی در روابط جهانی شکل‌گرفته‌است؛ اظهار داشت: سیاست هم‌گرایی نظام جمهوری اسلامی ایران و دیدارهای اخیر رییس‌جمهور با سیاست‌مداران کشورهای بزرگ جهان، فضای امید بخشی را به وجود آورده که با توجه به فضای تنش‌زای منطقه، جایگاه و منزلت ایران را در خاورمیانه و سراسر جهان تقویت و تحکیم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: دکتر داریوش قنبری گفت: دیپلماسی ایران هم اکنون در اوج است.

داریوش قنبری، نماینده سابق ایلام در مجلس ششم، در گفت‌وگو با «آفتاب»، مقایسه میان دستاوردهای سفر دکتر روحانی با سفر محمود احمدی‌نژاد به نیویورک را مع‌الفارق دانست و گفت: با توجه به ملاقات‌های متعدد این روزهای رییس‌جمهور با سیاست‌مدارانِ برجسته جهان، به طور ملموس می‌توان فضای مثبت ایجاد شده را مشاهده کرد.

وی در ادامه با یادآوری سفرهای آقای احمدی‌نژاد به نیویورک و  مجموعه ملاقات‌های وی با روسای‌جمهور کشورهای غیرموثر و کمتر‌شناخته‌شده و غیرنافذ در جهان را سبب‌ساز انزوای ایران در جهان دانست و افزود: این شیوه برخورد احمدی‌نژاد موجب افزایش تقابل و تضاد  شد و پیامد آن صرفا ترک جلسه از سوی  اکثریت کشورهای حاضر در جلسه مجمع عمومی سازمان شد.

قنبری با اشاره به این که سیاست خارجی دولت تدبیر و امید بر اساس هم‌گرایی در روابط جهانی شکل‌گرفته‌است؛ اظهار داشت: سیاست هم‌گرایی نظام جمهوری اسلامی ایران  و دیدارهای اخیر رییس‌جمهور با سیاست‌مداران کشورهای بزرگ جهان، فضای امید بخشی را به وجود آورده که با توجه به فضای تنش‌زای منطقه، جایگاه و منزلت ایران را در خاورمیانه و سراسر جهان تقویت و تحکیم کرده است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان این که دولت روحانی در زمینه مبارزه با افراط‌گرایی در عرصه بین‌المللی توانسته است نقش خود را به خوبی ایفا کند؛ تصریح کرد: مبارزه با افراط‌گرایی و عقاید تندروانه و غیرانسانی در خاورمیانه مهم‌ترین دستاورد این دولت است.

داریوش قنبری در ادامه با اشاره به تدابیر دوراندیشانه مقام معظم رهبری و خط مشی جدید دولت تدبیر امید برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، اظهار داشت: ایران نقش موثر خودش را به خوبی در حفظ ثبات امنیت ملی و فرامنطقه‌ای ایفا کرده‌است. ایران اعتقاد دارد، ائتلاف برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه آن چنان جدی نیست. جهانیان نیز متوجه شدند که اگر کمک‌های انسان‌دوستانه و مشورت‌های ایران نبود، وضعیت بسیار وخیم‌تر از اکنون بود. برخی از کشورها نظیر فرانسه نیز رسما از ایران درخواست کردند تا در مبارزه با داعش به آن‌ها یاری برساند.
وی در پایان با تاکید بر این که در وضعیت فعلی دیپلماسی ایران در اوج قرار دارد ؛ گفت: از آغاز شروع بحران و هجوم تروریست‌ها  به سوریه و عراق، بی تردید رسالت ایران حمایت از مردم این کشورها  و ارسال کمک‌های انسانی و غذایی به آن‌ها بود که حتی در قیاس با اقدامات دیگر کشورها نیز بی‌سابقه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین