کد خبر: ۲۶۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

مرتضوی: ذره ای تخلف نداشتم

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی گفت: البته ما معتقدیم که صراحت قانون اساسی، این اختیار را به رئیس قوه قضائیه داده است که حفاظت اطلاعات قوه را تشکیل دهد و پرونده هایی را که مورد نظرش است برای انجام تحقیقات به این مجموعه بفرستد و بیش از یک دهه است که برخی پرونده های قضایی به آنجا ارجاع می شود و تحقیقات صورت می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دوران مسئولیتم در این سازمان ذره ای خلاف قانون و حتی یک تخلف وجود ندارد .

سعید مرتضوی در حاشیه مراسم ترحیم والده آیت الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران با تبیین روند بررسی پرونده اش در محاکم قضائی افزود: هنوز هیچ مدرکی دال بر تخلف در دوران مدیریتم در این سازمان ارائه نشده است.

مرتضوی با بیان اینکه پرونده تأمین اجتماعی را برای رسیدگی به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه داده بودند که در حال رسیدگی است گفت آقای همدانی از جمله افراد و وکلایی است که اعتقاد دارد حفاظت اطلاعات قوه قضائیه صلاحیت ورود و تحقیقات در هیچ پرونده قضایی را ندارد و بر همین اساس مدعی است که پرونده باید به وزارت اطلاعات یا سایر مراجعی که صلاحیت دارند فرستاده شود.

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی  گفت: البته ما معتقدیم که صراحت قانون اساسی، این اختیار را به رئیس قوه قضائیه داده است که حفاظت اطلاعات قوه را تشکیل دهد و پرونده هایی را که مورد نظرش است  برای انجام تحقیقات به این مجموعه بفرستد و بیش از یک دهه است که برخی پرونده های قضایی به آنجا ارجاع می شود و تحقیقات صورت می گیرد.

مرتضوی تأکید کرد: پرونده های بسیار مهمتر از تأمین اجتماعی را حفاظت اطلاعات قوه قضائیه رسیدگی کرده و گزارش داده است و دادگاه و دیوان عالی کشور هم این را قبول دارند.

مدیرعامل سابق تامین اجتماعی  افزود: تحقیق و تفحص مجلس در گزارش خود می گوید که ما 137 شرکت را به بابک زنجانی دادیم اما  ما به شعبه بازپرسی گفتیم که اگر این حتی درباره یک شرکت یا واگذاری درست باشد  سند ارائه کنید.

مرتضوی در ادامه گفت : می گویند 150 میلیون به صدا و سیما پول دادیم و اگر این درست باشد سازمان صدا و سیما حساب و کتابی دارد و از حساب تأمین اجتماعی باید مشخص شود که یک ریال در رفته است اما بعدها بررسی کردند دیدند دروغ است.

مرتضوی درباره پرونده کهریزک هم گفت: این پرونده در شعبه 9 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است اما هنوز قضات دیوان تصمیم نگرفته اند و اگر به تصمیم رسیدند روی چشم خود می گذاریم و اجرا می کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آن که آیا در دفتر ولنجک با آقای احمدی نژاد دیدار می کند گفت: بله به ملاقات احمدی نژاد می روم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین