کد خبر: ۲۶۴۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
درگفت وگو با یک رسانه روسی/

روحانی:عزم ایران برای عقد توافق هسته ای در تاریخ مقرر جدی است

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران درگفت وگو با یک رسانه روسی اعلام کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران برای عقد توافق هسته ای در تاریخ مقرر جدی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا روحانی درگفت وگو با کانال تلویزیونی روسیه 24 که بخش دوم آن شامگاه دوشنبه پخش شد، خاطرنشان کرد : درصورتی که تمام طرفهای مساله هسته ای ایران عزم جدی داشته باشند موافقت نامه هسته ای در تاریخ مقرر امضا می شود و ایران برای این منظور عزم راسخ دارد.

وی اضافه کرد: اگر طرف مقابل هم چنین عزمی برای عقد موافقت نامه هسته ای نهایی دارد، در زمان باقی مانده می توانیم به توافق دست یابیم.

رییس جمهوری کشورمان در پاسخ به این سوال که کدام یک از کشورهای عضو گروه 1+5 باید دراین مورد ازخود قاطعیت نشان دهد، اظهارداشت: همه اعضای گروه 1+5 ضرورت دستیابی به توافق ایران را درک می کنند اما آمریکا در این روند بسیار کند حرکت می کند.

روحانی گفت : به همین دلیل امیدواریم آمریکا هم به منافع بلند مدت فکر کند و در آن صورت می توانیم مسایل موجود را حل و فصل کنیم.



**بمباران داعش اقدامی نمایشی است

رییس جمهوری ایران درادامه مصاحبه درمورد سوالی در خصوص موضع ایران در قبال حملات امریکا به گروه تروریستی داعش گفت: بمباران مواضع تروریست های داعش توسط آمریکا اقدامی نمایشی است.

وی افزود: مساله تروریسم ماهیت جهانی دارد و به یک کشور یا منطقه مختص و محدود نمی شود.به همین دلیل کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم باید در مسایل سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی به یکدیگر کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از کمک مالی به تروریست ها خاطرنشان کرد: کشورهای جهان باید ازتحویل سلاح وتجهیزات نظامی به گروه های تروریستی خودداری کنند.



**روابط ایران وروسیه روند رو به توسعه دارد

رییس جمهوری کشورمان دربخش دیگری از مصاحبه خود با کانال تلویزیونی سراسری روسیه24 به روند رو به توسعه روابط ایران و روسیه اشاره کرد.

وی گفت : ایران وروسیه توانستند با عقد موافقت نامه اقتصادی و بازرگانی به پیشرفت قابل توجهی درروابط وهمکاری های دوجانبه دست بیابند.

روحانی افزود : در اولین دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در بیشکک بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردیم.

وی اضافه کرد: در ان دیدار به طور مفصل در مورد کالاهایی که ایران می تواند به روسیه صادر کند و کالاهایی که روسیه به کشور ما صادر می کند گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

روحانی افزود : امروز شاهد پیشرفت قابل توجهی در روابط دوجانبه با روسیه هستیم و نتایج خوبی دست یافته ایم و امیدوارم در آینده نزدیک این توافق ها تحقق یابد.



**تحریم ها علیه ایران موثر نیست

دکتر حسن روحانی درقسمت دیگری ازاین گفت وگوی تلویزیونی که ظهرروز دوشنبه ازکانال روسیه24 پخش شد، اعلام کرد: تحریم های غرب علیه ایران موثر نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا وغرب معمولا درعرصه بین المللی به سیاست تحریم علیه کشورهای دیگر متوسل می شوند.

وی افزود: آمریکا و متحدان غربی این کشور درسال های اخیر علیه ایران تحریم هایی را اعمال کرده اند که غیرقانونی است.

رییس جمهوری ایران تصریح کرد: تنها راه موثر حل وفصل اختلافات میان ایران و غرب، گفت وگوهای سیاسی است.

روحانی با تاکید بر این که اعمال تحریم اقدام نادرستی است، اظهار داشت : غرب از تحریم کشورها به عنوان ابزار سیاسی برای نیل به اهداف خود استفاده می کند و یکی از راه های مقابله با تحریم ها، توسعه همکاری های کشورهای ساحلی دریای خزر است.

رییس جمهوری گفت : باید بین کشورهای ساحلی خزر همکاری ها در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی و بازرگانی توسعه یابد.

روحانی گفت : انتظار داریم روابط ایران وروسیه توسعه یابد وبرای این امر مهم آمادگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده محصولات کشاورزی ایران به طور گسترده در بازارهای روسیه عرضه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین