کد خبر: ۲۶۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

شاخص کیفیت هوای مشهد در شرایط هشدار قرار گرفت

پس از دو روز هوای سالم، افزایش میزان آلودگی ، شاخص کیفیت هوای مشهد را روز سه شنبه در وضعیت هشدار قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: براساس گزارشهای دریافتی از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در شهر، شاخص کلی کیفیت هوای امروز مشهد در مقایسه با روز دوشنبه از 69 به 136 'پی.اس.آی' افزایش یافته است.

حمید صالحی افزود: پس از یک هفته روند صعودی افزایش آلودگی در هوای مشهد، کیفیت هوای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به ترتیب با 73 و 69 پی.اس.آی در وضعیت سالم بود؛ اما امروز دوباره هوا آلوده اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان آلودگی در سه ایستگاه خیام، تقی آباد و ساختمان بالاتر از 150 پی.اس.آی است، تاکید کرد: افراد دچار بیماری های قلبی، تنفسی و سالمندان و کودکان از حضور در این مناطق خودداری کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هوا، احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس ، احتمال تشدید بیماری های قلبی یا ریوی در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی توصیه کرد؛ افراد حساس درصورت امکان فعالیت های طولانی یا سنگین را کاهش دهند و سایر مردم نیز ترددهای غیرضروری را حذف و استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی را جایگزین خودرو شخصی کنند.

اگر شاخص آلایندگی فراتر از حد استاندارد و سالم یعنی عدد 100 باشد، کیفیت هوا در شرایط ناسالم و چنانچه از 150 عبور کند وضعیت وارد شرایط هشدار می شود و بالاتر از عدد ۲۰۰ هم وضعیت اضطرار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین