کد خبر: ۲۶۴۱۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
خانواده مقتول با بخشش به جامعه درس بزرگواری و گذشت دهند

واکنش «مرضیه برومند» به احتمال اجرای حکم قصاص «ریحانه جباری»

برومند اظهار امیدواری کرد با بخشش ریحانه جلوی اجرای حکم اعدام گرفته شود و خانواده مقتول به جامعه درس گذشت و بزرگواری دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: مرضیه برومند، کارگردان سرشناس کشورمان درخصوص تعویق اجرای حکم اعدام ریحانه جباری و مهلت ده روزه به خبرنگار «آفتاب» گفت: امیدوار هستیم در این فرصت ده روزه خانواده مقتول با رضایت خود جلوی اجرایی‌شدن حکم اعدام این دختر را بگیرند.

این هنرمند بزرگ کشور ادامه داد: مطمئنا خانواده مقتول نیز پدر خود را از دست داده و سختی فراوان کشیده‌اند. هتک حرمتی که از آنها شده باید مورد توجه باشد و کسی نباید طلبکارانانه از آنها انتظار بخشش داشته باشد.

برومند تاکید کرد: ریحانه جباری باید از خانواده مقتول عذرخواهی کند و تلاش کند هتک حرمت آنها که بسیار برای خانواده ایرانی سخت است جبران شود.

وی تاکید کرد: به هر حال ارزش بخشش و گذشت و شیرینی آن می‌تواند دردهای خانواده مقتول را بیش از انتقام و اعدام برای خود آنها جبران کند.

برومند اظهار امیدواری کرد با بخشش ریحانه جلوی اجرای حکم اعدام گرفته شود و خانواده مقتول به جامعه درس گذشت و بزرگواری دهند.

مادر مقتول مخالف اعدام ریحانه است

همچنین بهزاد فراهانی، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در توضیح پیگیری‌ها برای جلب بخشش خانواده مقتول و عدم اجرای حکم قصاص برای ریحانه جباری گفت: با پیگیری‌هایی که روز گذشته به همراه برخی دیگر از هنرمندان و از جمله استاد بزرگوارم جمشید مشایخی داشتیم، توانستیم برای ده روز اجرای حکم قصاص ریحانه را به تعویق بیندازیم.

این بازیگر مطرح سینما در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» درخصوص آخرین رایزنی‌های صورت‌گرفته با خانواده مقتول گفت: در مراجعاتی که تاکنون داشته‌ایم، توانسته‌ایم رضایت سه نفر از اعضای خانواده را بگیریم اما همچنان برخی از اعضای خانواده بر اجرای حکم اعدام و قصاص اصرار دارند.

بهزاد فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا مادر خانواده رضایت داده یا موافق اجرای اعدام است، گفت: ایشان رضایت داده و مخالف اجرای اعدام است.

وی ادامه داد: امیدواریم در ۱۰ روز باقی مانده بتوانیم رضایت سایر اعضای خانواده را جلب کنیم و جلوی اجرای اعدام ریحانه گرفته شود.

بهزاد فراهانی از خانواده مقتول خواست از حکم قصاص بگذرند و ریحانه جباری را ببخشند تا همیشه شیرینی گذشت را در زندگی با خود داشته باشند.

ای کاش «ریحانه» عفو شود...

همچنین «امان الله قرایی‌مقدم» از جامعه‌شناسان خبره و برجسته ایرانی است، از گذشته جامعه ایرانی گفت: «جامعه ما، سنت چند هزار ساله بخشش و گذشتی دارد که گویی با روح جامعه ایرانی و مردم ما، عجین شده است.»

قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» افزود: «با حضور ریش‌سفیدان، حکم خون‌بس یا خون صلح برقرار می‌شد و فرد خاطی، با آویزان کردن کفش‌هایش برگردن و یا سینه‌خیز رفتن به سوی پدر مقتول، حکم عفو خود را از او می‌گرفت که البته اینگونه اکنون هم، کم و بیش در میان ایلات و طوایف، رواج دارد و رسم دیرینه‌ای به شمار می رود.»

وی ادامه داد: «مشکلات جامعه و البته کم کاریِ مسئولان، باعث شده تا این رسمِ آباوجدادی‌مان، کمرنگ شود. قوه قضاییه باید خانه‌های انصاف را که پیش از انقلاب برقرار بود دوباره ایجاد کند.»

 وی در ادامه جهان فعلیِ امروز را آلوده به پول و ثروت دانست که افراد نه به اخلاق، که ذهنیت مادی و حسی روی آورده‌اند و تاکید کرد: امیدواریم ریحانه عفو و بخشیده شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
7
105
چقدر جامعه شناس محترم ایران دقیق گفتند :
"جهان فعلیِ امروز را آلوده به پول و ثروت دانست که افراد نه به اخلاق، که ذهنیت مادی و حسی روی آورده‌اند"
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
25
118
ان شالله که پدر و مادر مقتول ببخشند ......

در قرآن نیز بر بخشش به جای قصاص تأکید شده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین