کد خبر: ۲۶۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
حمیدرضا نعیمی، کارگردان تئاتر:

شرایط سال‌های گذشته توان و انگیزه هنرمندان تئاتر را به یغما برد

نعیمی به پراکندگی خانواده تئاتر اشاره کرده و افزود: «اوضاع نامناسب اقتصادی و نبود مدیریت مناسب سبب شد بسیاری از بچه‌های تئاتر به سمت سینما و یا تلویزیون بروند و از علاقه و شغل اصلی خود باز بمانند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: حمید رضا نعیمی، کارگردان تئاترو نمایش‌نامه‌نویس از وضعیت اقتصادی تئاتر انتقاد کرد‌. این کارگردان تئاتربه وضعیت اقتصادی نامناسب هنرمندان تئاتر اشاره کرده و خواهان برنامه‌ریزی دقیق مسئولان برای بهبود خانواده تئاتر کشور شد.

این کارگردان تئاتر به «آفتاب» گفت: «تئاتر در کشور ما همیشه با معضلات و مشکلات انباشته شده رو به‌رو بوده است. در چند سال گذشته چنان شرایط  ناامید‌کننده همراه با یاس و رخوت  به بدنه تئاتر حمله کرده بود که تمامی توان و انگیزه هنرمندان تئاتر را به یغما برد.»

نعیمی به پراکندگی خانواده تئاتر اشاره کرده و افزود: «اوضاع نامناسب اقتصادی و نبود مدیریت مناسب سبب شد بسیاری از بچه های تئاتر به سمت سینما و یا تلویزیون بروند و از علاقه و شغل اصلی خود باز بمانند.»

نعیمی به انتظارات خانواده تئاتر از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده وتاکید کرد: «تقسیم بودجه برای امور فرهنگی در کشور ما نابرابر است.گاهی برای یک فیلم سینمایی درکشور برابرکل بودجه تئاتر هزینه می شود به نظر من این تقسیمات نابرابر سبب دلخوری و آزار خانواده تئاتر می شود. در شرایط فعلی مسئولان تئاتر کشور باید برای تئاتر برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند در غیر این صورت وضعیت تئاتر تغییر چندانی پیدا نمی کند.»

نعیمی افزود: «متاسفانه نبود شرایط استاندارد در حوزه تئاتر سبب شده که آثار ضعیفی در حوزه تئاتر کشور تولید شوند زیرا هنوز به تئاتر به عنوان یک شغل نگاه نمی شود و این مسئله آسیب های زیادی برای اهالی تئاتر آفریده است. با تمامی این مشکلات باید گفت هنرمندان با امید به بهبود شرایط  و جبران ویرانگری گذشته به دولت یازدهم رای داده اند ،امیدوارم مسئولان فرهنگی این دولت رفتار مسئولان فرهنگی دولت دهم را تکرار نکرده و به دغدغه هنرمندان توجه کنند.»

به گزارش آفتاب، پرداخت بدهی های اهالی تئاتر یکی از دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران از آغاز پرداخت بخش دوم بدهی و معوقه‌های انجمن هنرهای نمایشی به اهالی تئاتر خبر داد.  سید اشرف طباطبایی  گفته است با تدبیر علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دوم مطالبات هنرمندان تئاتر به میزان 500 میلیون تومان به حساب انجمن هنرهای نمایشی ایران واریز شد.مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران  همچنین گفته بود بدون فوت وقت، از شامگاه چهارشنبه 26 شهریور، پرداخت بخش دوم مطالبات هنرمندان تئاتر آغاز شده است و امیدواریم این روند هفته آینده با تخصیص بخش سوم این مطالبات و معوقات، بدون وقفه ادامه یابد.چند روز پیش از این هم بخش نخست این مطالبات به میزان 300 میلیون تومان به اهالی تئاتر پرداخت شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین