کد خبر: ۲۶۴۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
تجمع در مقابل ارشاد سیاسی است

آذر منصوری: عده‌ای می‌خواهند فضای ناامیدی را به جامعه وارد کنند

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی تجمع اعتراض‌آمیز به مقوله حجاب و عفاف در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حرکتی سیاسی در جهت حذف رقیب دانست و گفت "این افراد در هشت سال گذشته کاملا سکوت کرده بودند بنابراین جنس این نوع تحرکات سیاسی است و به مسئله فرهنگ ارتباط چندانی ندارد."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی:  آذر منصوری به خبرنگار «آفتاب» گفت: «به نظر من از دو منظر و از دو رویکرد می‌توان دلایل این تجمعات را بررسی کرد  اولا اینگونه تحرکات در هشت سال گذشته و به این شکل دیده نمی‌شد. اینکه این تحرکات و تجمعات به‌طور ناگهانی و فقط در دوره‌ای ظهور می‌کند نشان از سیاسی‌بودن این تندروی‌ها دارد. بنابراین نمی‌توان گفت که جنس این حرکت‌ها فقط فرهنگی است و قطعا این حرکات با مسائل سیاسی آمیخته است.»  

آذر منصوری  افزود: «با توجه اینکه دولت آقای روحانی در بسیاری از جهات مانند سیاست داخلی و خارجی و نوع نگاه به مسائل فرهنگی با دولت قبلی تفاوت‌ها جدی دارد و به نوعی درصدد اصلاح برخی رویکردها غیر مدبرانه دولت قبلی در آمده است،  عده‌ای با برگزاری این تجمعات و رفتارهای فراقانونی  سعی دارند فضای یاس و ناامیدی را با حاشیه سازی به بدنه اجتماع وارد کنند.»

 دبیر سیاسی جبهه مشارکت افزود: «این تجمعات با اهداف سیاسی بلندمدت مانند برنامه‌ریزی برای انتخابات آتی انجام می‌پذیرد و نمی‌توان گفت تنها ریشه آن‌ها دغدغه مسائل فرهنگی است. علاوه بر این  تجربه در سال‌های اخیر نشان داده است که رفتارهای محدود‌کننده و سلبی محض هرگز باعث حل معضلات فرهنگی نشده است وعامل بازدارنده‌ای مناسبیبرای جلوگیری از گسترش معضلات فرهنگی نبوده است.»

منصوری در ادامه به رفتارهای قانونی وتکیه برعقلانیت پرداخته وگفت: «ندیده‌گرفتن واقعیت‌ها و دوری از عقلانیت و تکیه بر رفتارهای فردی وگروهی و غیرقانونی هرگز راهگشای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی  نبوده است. اینگونه رفتارها به طور آشکار با منافع ملی منافات دارد و سبب می‌شود حل معضلات و مشکلات فرهنگی نیز به تاخیر بیفتد.»

 تجمع‌کنندگان که دیروز به  مقابل وزارت  ارشاد رفته و دغدغه‌های خود را حفاظت دین خدا و ارزشهای اسلامی بیان کرده‌اند. این افراد معتقد بودند که در شرایط کنونی به فکر ظاهرگرایانه‌ای به مساله حجاب نگاه می‌شود. این تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهایی همچون "علی جنتی حیا کن وزارت را رها کن"، علی جنتی خجالت دارد این همه بی‌حیایی والله وقاحت داره، "ای مرد غیرتت کو حجاب همسرت کو" و "مرگ برمنافق"، خواستار برکناری وزیر ارشاد و اصلاح سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
2
اگه راست میگن یک تجمع هم واسه حقوق ما بذارن...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین