کد خبر: ۲۶۴۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
بازی های آسیایی 2014

عبد ولی برنزی شد

سعید عبد ولی دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال 2011 استانبول ترکیه که با نادآوری امروز (سه شنبه) از صعود به فینال بازماند، در دیدار رده بندی وزن 71 کیلوگرم با پیروزی برابر حریف هندی صاحب مدال برنز شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سعید عبد ولی در دیدار رده بندی وزن 71 کیلوگرم امروز بعد از ظهر (سه شنبه) در حالی که انگشت دستش شکسته شده بود برابر باداو از هند قرار گرفت و با نتیجه 6 بر صفر حریف خود را شکست داد و مدال برنز را به دست آورد.

عبد ولی که سابقه قهرمانی در بازیهای آسیایی 2010 گوانگژو چین را دارد، در این دوره هم قصد داشت تا با راهیابی به فینال وزن 71 کیلوگرم تعداد مدال های طلای خود در بازیهای آسیایی را دو برابر کند.

وی در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال 2014 عنوان سوم را کسب کرده بود.

عبد ولی در رقابت های کشتی فرنگی وزن 71 کیلوگرم در بازیهای آسیایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال های نقره و برنز آسیا با نتیجه 4 بر یک به برتری دست یافت.

وی در مرحله نیمه نهایی مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی (دارنده مدال طلای المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب قهرمان بازی های آسیایی گوانگژو و قهرمان آسیا) با ناداوری محض و دخالت مستقیم مقابل کشتی گیر کشور میزبان با نتیجه 9 بر 6 سزاورانه از صعود به دیدار فینال بازماند.

امروز (سه شنبه) یکی از بی سابقه ترین نادآوری های کشتی در سطح جهان در خصوص سعید عبد ولی ملی پوش شایسته و قدرتمند ایران اعمال شد که باعث شد کشتی صد درصد برنده وی مقابل حریف نامدار کره ای که با 5 فیتو درست و صحیح با مایه سروگردن که با لیفت از خاک همراه بود و در نهایت ضربه فنی قانونی و بدون نقص را به دنبال داشت، مردود اعلام کرده و با دادن 4 امتیاز باد آورده ناشی از یک عکس العمل بدون امتیاز به حریف او، پیروزی نماینده کره را رقم زنند.

این نادآوری با دخالت مستقیم کیم رییس شورای کشتی آسیا، میخالوف و طاهر غلام اف ازبکستانی رای بر خلاف قوانین برگردانده شد و حتی داوران در ادامه چهار امتیاز نیز به حریف کره ای تقدیم کردند تا کلکسیون خوش خدمتی خود را کامل کنند.

عبد ولی در حالی ناسزاوارانه از صعود به فینال بازماند که مسوول ویدیو چک تشک در فاصله قبل از شروع مسابقات عصر فیلم مبارزه عبد ولی با حریف کره ای را برای خبرنگاران ایرانی پخش کرد تا تلاش برای توجیه نادآوری این مبارزه ادامه داشته باشد.

بقیه داوران هم در گفت و گو با کشتی نویسان سایت اتحادیه جهانی کشتی سعی در توجیه باخت عبدولی دارند‎.

عبد ولی یکبار دیگر در بازیهای المپیک لندن در وزن 66 کیلوگرم با نفوذ مافیای داوری فیلا برابر حریف فرانسوی خود بازنده اعلام شده بود و با عدم راهیابی این کشتی گیر به فینال، در عین شایستگی از گردونه رقابت های المپیک 2012 لندن حذف شده بود.

‎محمد نصیری اسطوره وزنه برداری ایران و قهرمان جهان و المپیک در سالن دوو وون که رقابت های کشتی در آن در حال برگزاری است حضور دارد.

نصیری در سه دوره بازیهای آسیایی 1966 ، 1970 و 1974 تهران مدال طلا گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین