کد خبر: ۲۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰

توضیحات مدیر کل فرودگاه امام درباره فرود ایرباس امارات

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که از ابتدای ساخت فرودگاه، فرود هواپیماهای غول پیکر در آن طراحی و پیش بینی شده بود، اظهار کرد: فرود هواپیمای ایرباس 380 با درخواست شرکت هواپیمایی امارات و با هدف تعیین شدن فرودگاه امام به عنوان جایگزین انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سعید چلندری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در زمان کلنگ خوردن احداث فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام گرفت که باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای بزرگ آماده شود که از این رو از نظر سخت افزاری هیچ مشکلی با فرود ایرباس 380 در باند فرودگاه نداشتیم.

وی با بیان این‌که از چند ماه قبل کار کارشناسی برای مدیریت فرود این هواپیما آغاز شده بود، گفت: شرکت امارات ایر درخواست مطرح شدن فرودگاه امام خمینی به عنوان گزینه آلترناتیو (جایگزین) را مطرح کرده بود که با موافقت این کارشناسی این مهم پس از چند ماه بررسی عملیاتی شد بار دیگر امکانات و توانایی‌های این فرودگاه در سطح منطقه به اثبات رسید.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به وزن و بزرگی هواپیمای ایرباس 380 تصریح کرد: این هواپیما حدود 72 متر طول دارد و اندازه بال‌های آن نیز به 80 متر می‌رسد. در صورتی که کلاس‌های پروازی در این هواپیما رعایت نشود بالغ بر 700 مسافر امکان استفاده از آن را دارند وزن این هواپیما نیز معادل 560 تن است. از این رود فرود چنین هواپیمای غول پیکری نشان دهنده امکانات زیرساختی کشور ایران به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرواز ایرباس 380 به ایران شکلی مداوم دارد، اظهار کرد:‌ در حال حاضر شرکت امارات ایر تنها درخواست فرودگاه آلترناتیو را داشته اما با توجه به سطح مبادلات دو کشور و تعداد بالای مسافران این مسیر می‌توان از این هواپیما نیز استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین