کد خبر: ۲۶۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
"شاید درآمد نفتی این سالها، عده‌ای را به توهم انداخته است"

مگر دولت دفاع مقدس چه چیزی در چنته داشت که آن را خرج جنگ نکرد؟

مگر دولت دفاع مقدس چه چیزی در چنته داشت که آن را خرج جنگ نکرد؟ مگر مردم جز با کوپن و حداقل معاش با چه چیزی به زندگی خود ادامه می‌دادند؟ من به عنوان رئیس مجلس آن دوران باید شهادت بدهم که هر چه بود در طبق اخلاص بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به شبهه بزرگ و غیر منصفانه‌ای که عده ای راجع به بحث پشتیبانی جنگ توسط دولت دفاع مقدس می کنند، به کنایه گفت: شاید درآمدهای نفتی سرشار این سالها، عده‌ای را به توهم پراکنی واداشته است!

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنان صریح ایشان در سال 91 آمده است:

ما قطعاً نمی‌توانستیم عراق را اشغال کنیم. چون اصلاً زبان ما زبان اشغال نبود. نتیجه اشغال عراق چیزی می‌شد شبیه باتلاق امروز اشغالگران. پس زبان ما زبان دفاع بود. یعنی باید خوب دفاع می‌کردیم و خوب تمام می‌کردیم که این کار را هم انجام دادیم. هدف پیشنهاد این بود که با تصرف منطقه استراتژیک مثل قطع رابطه بصره با مرکز عراق و یا قطع راه عراق به دریا را در اختیار داشته باشیم و تدارکات ختم جنگ را موکول به خواسته‌های ایران نمائیم.

ما در پایان دفاع مقدس چه چیزی می‌خواستیم که به آن نرسیدیم؟ ذره‌ای ازخاک خود را از دست ندادیم، صدام می‌خواست با جنگ ما را سیبل دنیا کند در پایان خودش گرفتار شد، حرف حق را در بالاترین مجمع جهانی ثبت کردیم و رسماً شورای امنیت، عراق را آغازگر جنگ معرفی کرد و از تمام گردنه‌های خطرناک تدارک دیده در خلیج‌فارس نیز با حفظ عزّت عبور کردیم. اگر کسی از دفاع مقدس انتظاربیشتری داشته حتماً ما و امام(ره) خبر نداشتیم.

یک شبهه بزرگ و غیرمنصفانه‌ای هم راجع به بحث پشتیبانی جنگ می‌کنند که واقعاً جای تعجب دارد. مگر دولت دفاع مقدس چه چیزی در چنته داشت که آن را خرج جنگ نکرد؟ مگر مردم جز با کوپن و حداقل معاش با چه چیزی به زندگی خود ادامه می‌دادند؟ من به عنوان رئیس مجلس آن دوران باید شهادت بدهم که هر چه بود در طبق اخلاص بود و با کمترین درآمدهای نفتی و با همدلی موفق به اداره همزمان جنگ و کشور در طی ۸ سال شدیم و اینگونه شبهه‌افکنی‌ها غیرمنصفانه و غیرعالمانه است و شاید درآمدهای نفتی سرشار این سالها عده‌ای را به توهم‌پراکنی واداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین