کد خبر: ۲۶۴۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

رسانه روسی: سخنان روحانی در سازمان ملل آب سردی برای سیاستمداران غرب بود

یک رسانه روسی در مقاله ای با تحسین سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: سخنان روحانی در سازمان ملل در مقایسه با اظهارات خودخواهانه و متکبرانه باراک اوباما، تجزیه و تحلیل سنجیده مسایل بین المللی و آب سردی برای سیاستمداران غربی بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، تارنمای روسی 'ایران رو' روز سه شنبه در مقاله ای نوشت: سخنان روحانی در سازمان ملل برازنده رییس جمهور ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه و کشوری بود که سیاست خارجی آن بر اصول مناسبات بین المللی استوار شده و تسلیم هیچ فشار خارجی نمی شود.

در این مقاله آمده است: روحانی در سخنان خود از تریبون سازمان ملل یک بار دیگر بر آمادگی ایران برای مذاکرات صادقانه و باز برای دستیابی به توافقات همه جانبه درباره برنامه هسته ای تأکید کرد. رئیس جمهور ایران بی پرده تحریم های غرب علیه کشوری را که سرلوحه صلح و ثبات در منطقه پرتنش خاورمیانه است، اشتباه راهبردی خواند.

رسانه روسی افزود: موضع گیری تهران ساده و قابل درک است؛ روحانی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با جامعه جهانی درمورد برنامه هسته ای خود، لغو تحریم ها درمورد ایران را امری ضروری خواند.

در ادامه مقاله آمده است: روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل به طور صریح اعلام کرد، تا زمانی که توافق ها درباره مساله هسته ای حاصل نشود، از طرف ایران هیچگونه همکاری با ایالات متحده در زمینه حل و فصل مسایل امنیت منطقه ای صورت نخواهد گرفت.

نگارنده مقاله در ادامه افزود: بخش عمده سخنان رئیس جمهوری ایران در نشست مجمع عمومی به مهمترین مسأله جهانی یعنی اوج گیری فعالیت سازمان های تروریستی در خاورمیانه اختصاص داشت. اما همانطور که حاضران متوجه شدند، تهران با دید عمیق تر و جامع تر از رهبران غرب به این مسأله می نگرد زیرا ایران بحران جاری را از زاویه فلسفی و تاریخی و نه عقیدتی می نگرد.

در ادامه مقاله با مقایسه اظهارات روحانی با اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل آمده است: 'در حالی که سخنان رئیس جمهوری آمریکا بیشتر به سرمقاله روزنامه «نیویورک تایمز» یا «واشنگتن پست» شباهت داشت، سخنان حسن روحانی را می توان پژوهش عمیق تحلیلی با جنبه ای از پیش بینی خواند. این سخنرانی یک رییس جمهوری آگاه و با مسئولیت و نه عامل تبلیغاتی بود که از نظرسیاسی عمیق بوده و تعجب رهبران غربی را برانگیخت.

رییس جمهوری ایران به طور صریح اشتباهات سران کشورهای غربی به ویژه در مساله مبارزه با تروریسم را که عواقب مخربی برای منطقه داشته و ده ها هزار نفر را قربانی کرده است، تشریح کرد.'

نگارنده این مقاله همچنین نوشت: ایران با شرکت در ائتلاف آمریکایی ضد داعش مخالفت کرد؛ در صورتی که فریب این بازی واشنگتن را می خورد، تمام تلاش های تهران برای حمایت از دمشق و تشکیل ائتلاف واقعی ضد تروریستی در خاورمیانه به هدر می رفت.

در پایان این مقاله آمده است: رییس جمهوری ایران در همین حال به غرب هشدار داد، در صورت ادامه این رویه در مساله تروریسم، منطقه خاورمیانه ناآرام تر خواهد شد و این مساله عواقب ناگواری برای جامعه جهانی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین