کد خبر: ۲۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

لاریجانی: هیچ‌ کشوری‌ جرات ‎تجاوز به ‎ایران‌ را ندارد

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه دنباله رو اهداف آمریکایی ها و غربی ها هستند گفت: کشورهایی که امروز آرزویی همچون آرزوهای صدام را دارند و شانه‌های خود را زیر بال آمریکا می‌برند بدانند سرنوشت روشنی نخواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ظهر در سخنرانی خود در پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: هر وقت نیروهای مسلح از قدرت کافی برخوردار نباشند دشمنان برای تجاوز به کشور ما وسوسه می شوند اما وقتی آنها قدرتمند باشند جنبه بازدارندگی خواهند داشت.

به گزارش مهر، وی افزود: نقش بازدارندگی نیروی مسلح قدرتمند بسیار زیاد است و باعث می‌شود هزینه های درازمدت کشور کاهش یابد.

رئیس مجلس تصریح کرد: خوشبختانه پس از جنگ 8 ساله این توجه یعنی حمایت قاطعانه از نیروهای مسلح بیشتر شده و ادامه پیدا کرده است و امروز سپاه و ارتش یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح نظامی در خاورمیانه هستند که این قدرت باعث شده امروز که دشمنان ما بیش از گذشته شده اند جرات تجاوز به جمهوری اسلامی را نداشته باشند.

رئیس مجلس با اشاره به نقش آمریکا و کشورهای غربی در اتفاقات اخیر منطقه و خاورمیانه گفت: تمام ماجراجوهایی که در منطقه انجام می شود رد پایی از آمریکا و غرب را می بینیم لذا جریان غرب همواره از وضعیت موجود منطقه به تناسب استفاده کرده و می کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها و غربی ها به بهانه داعش در حال تخریب زیربناهای سوریه هستند بیان کرد: اخیرا نماینده پنتاگون اعلام کرده که برخورد آمریکایی ها در عراق با داعش تاکتیکی و برخورد آنها در سوریه راهبردی است که این سخنان به این معنا است که آنها در سوریه برنامه ای جدید و در عراق برنامه دیگری دارند همچنین در اقدامی آنان تعداد مستشاران خود را در تیپ و گردان های عراقی چندین برابر کرده اند.

وی ادامه داد: آنها با نقشه ای از پیش تعیین شده جریان هایی را در سوریه ایجاد کرده و در حال آموزش دادن هستند تا این افراد بتوانند در مکان هایی را که آمریکایی ها تخریب می کنند حضور پیدا کرده و در اختیار خود بگیرند تا بدین وسیله فشارها به دولت سوریه را افزایش دهند.

رئیس مجلس با بیان اینکه عده ای در منطقه دنباله رو اهداف غربی ها هستند با اشاره به سرنوشت نافرجام صدام که آمریکایی ها از آن حمایت داشتند تصریح کرد: کشورهایی که امروز در منطقه آرزوهایی همچون آرزوهای صدام را دارند و شانه های خود را زیر بال آمریکا می برند بدانند که سرنوشت روشنی نخواهند داشت زیرا آمریکایی ها به محض اینکه به مقصود و هدف خود برسند آنان را فراموش خواهند کرد.

این مطلب در حال تکمیل است...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین