کد خبر: ۲۶۴۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
همزمان با چهلمین روز درگذشت بانوی غزل ایران؛

«بخارا»ی ۱۰۱ با یاد «سیمین بهبهانی»

صد و یکمین شماره مجله «بخارا» با مقالاتی از محمدرضا شفیعی کدکنی، احمد مهدوی دامغانی، محمدرضا باطنی، محمود امیدسالار، صفدرتقی زاده، عبدالحسین آذرنگ، جواد مجابی، بهاءالدین خرمشاهی، هاشم رجب زاده، حورا یاوری و… به همراه یادنامه سیمین بهبهانی منتشر شد و از امروز چهارشنبه ۹ مهر در دسترس علاقمندان قرارگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تصویر روی جلد این شماره که نخستین بخارا، پس از درگذشت بانوی غزل ایران؛ «سیمین بهبهانی» است به ایشان اختصاص یافته و بر این اساس هم درست در چهلمین روز درگذشت او منتشر و عرضه شده است.

در یادنامه سیمین بهبهانی آثار و گفتاری از علی دهباشی، حورا یاوری، محمد استعلامی، محمدعلی سپانلو، جواد مجابی، صفدر تقی زاد، ناصرالدین پروین، رسول جعفریان، سیمین دانشور، غلامحسین یوسفی، احسان یارشاطر، محمد قهرمان، نادر نادرپور، ابوالحسن تهامی نژاد، میلاد عظیمی به همراه اشعاری از ایشان چون: آشفتگی / حصار بلورین / جای پا / حمید آزاد شد / پایان انتظار/ ای قهرمان  و نگاه کن/ شبی همرهت گذر... / دیبای کبود / خطی ز سرعت و از آتش / دوباره میسازمت وطن!، هم آمده است.

علاوه بر این، خاطراتی از «مجتبی مینوی» به نقل از احمد مهدی دامغانی و نیز نگاهی به انتشارات امیرکبیر به قلم عبدالحسین آذرنگ نیز آمده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین