کد خبر: ۲۶۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

عارف شایعه نامزدی خود را برای تصدی وزارت علوم رد کرد

دکتر محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به شایعات مربوط به مطرح شدن نام خود را برای تصدی وزارت علوم رد کرد و گفت: بنده این صحبت ها را تکذیب و تاکنون هیچ صحبتی درخصوص تصدی وزارت علوم با بنده نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف روز چهارشنبه در حاشیه سومین نشست شورای سیاستگزاری جایزه پیامبر اعظم (ص) افزود: اگر در این زمینه با بنده صحبت شود کمک می کنم یک فرد مناسب برای تصدی این وزارتخانه انتخاب شود.

وی بیان کرد: از اینکه چه زمانی بخواهد فردی برای این وزارتخانه معرفی شود اطلاعی ندارم. 

عارف اظهار کرد: امیدوارم هر چه زودتر فرد مناسبی برای این وزارتخانه معرفی شود تا این وزارتخانه ساماندهی شود.

وی همچنین درخصوص جایزه پیامبر اعظم (ص) افزود: این جایزه جایزه مهمی است، کشور ما جایگاه ویژه در جهان اسلام دارد و چشم انداز این است که در زمینه علمی نیز کشور ما باید پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جایزه در تشویق دانشمندان جهان اسلام به نتیجه برسیم. 

وی گفت: دور نخست این جایزه در هفته وحدت سال جاری برگزار می شود و در همین راستا جلسات متعددی تاکنون برگزار شده است.

وی گفت: این جایزه باید به بهترین های جهان اسلام در چهار حوزه مشخص شده داده شود و تاکید بر این نیست که اگر فرد برجسته ای در این بخش ها معرفی نشد برای اهدای این جایزه اقدام گردد.

وی گفت: براساس اساسنامه این جایزه تاکید بر جهان اسلام و دنیای اسلام است بنابر این سه جایزه به دانشمندان تابعه کشورهای اسلامی و یک جایزه به دانشمند مسلمان دیگر کشورها داده می شود.

وی یادآور شد: ورود رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی در جایزه امام خمینی(ره) در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است لحاظ شده است.

جایزه پیامبر اعظم (ص) دی ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین