کد خبر: ۲۶۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰

امامی‌کاشانی: گروه‌های تکفیری، عامل گرفتاری جهان اسلام هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: گروه های تکفیری و از جمله داعش، عامل اصلی گرفتاری در جهان اسلام هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، آیت الله «محمد امامی کاشانی» شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت امام محمدباقر (ع) در حرم مطهر سلطانعلی ابن باقر (ع) فرزند آن حضرت در مشهد اردهال کاشان افزود: گروه های تکفیری بدنبال منحرف کردن اسلام هستند.

وی تصریح کرد: این گروه ها با اعمال ناشایست و وحشیانه خود در کشورهای اسلامی می خواهند اسلام را دین وحشت و خشونت معرفی کنند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: مسلمانان وظیفه دارند در برهه کنونی، اسلام را که دین برادری، مساوات و مهربانی است، بدرستی به جامعه معرفی کنند تا ماهیت پلید فرقه های ضاله و این گروه های تکفیری غیرمسلمان، برای همگان روشن شود.

وی تاکید کرد: تمام مذاهب اسلامی از جمله شیعی، شافعی، حنفی و مالکی باید با هم متحد شوند تا گروه های تکفیری نتوانند آسیبی به اسلام بزنند. 

امام جمعه موقت تهران گفت: مسلمانان جهان بدانند که دشمنان نمی خواهند اسلام باشد. 

وی گفت: ما باید به حکومت اسلامی توجه خاص داشته باشیم و اهمیت به این حکومت بدهیم و این بدان معناست که دست اندرکاران در این حکومت به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما براساس ولایت فقیه شکل گرفته است، گفت: این به آن معنی است که فقه وعدالت باید در حکومت اسلامی حاکم باشد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: ائمه اطهار (ع) بدنبال ساختن جامعه و حکومت اسلامی در زمان های مختلف و با شرایط آن دوران بودند تا تاریکی و جهل جامعه آن دوران را که فساد و تباهی در آن حاکم بود، اصلاح کنند.

وی با بیان روایتی از امام محمدباقر (ع) خطاب به «جابر بن یزید جعفی» از اصحاب آن حضرت و امام صادق (ع) گفت: ایشان خطاب به این صحابی خود می فرمایند انسان در جامعه ای که زندگی می کند باید دارای این پنج صفات باشد ' اگر ظلمی به فردی شد، وی ظلم نکند»، «اگر به وی خیانت شد، خیانت نکند»،«اگر کسی به تو گفت دروغ می گویی، ناراحت نشود»، «اگر مدح تو را کردند، خوشحال نشود» و «اگر ملامتت کردند، جزع مکن».

وی در خاتمه گفت: به عزاداری امام محمدباقر (ع) در شب شهادت آن حضرت در بقیع توصیه شده و این به آن معناست که تفکر عزاداری باقی بماند، زیرا توجه و عشق و محبت است که جامعه را می سازد.

در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور خیل عزاداران در مرقد مطهر فرزند امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال به مداحی پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین