کد خبر: ۲۶۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

چند درصد جمعیت کشور مبتلا به آسم هستند؟

دبیر علمی همایش منطقه ای آسم و آلرژی گفت: 13 درصد جمعیت کشور به بیماری آسم مبتلا هستند اما این آمار در استان ها تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، دکتر رسول نصیری روز پنجشنبه در همایش منطقه ای آسم و آلرژی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج، بیماری های آلرژی زا را یکی از معضلات بهداشتی امروز بیان کرد و افزود: افزایش آمار بیماری آسم در سطح کشور نگران کننده است.

وی اظهار کرد: عوامل مختلفی مانند گرد و غبار، عوامل آلاینده، دود سیگار، مواد شیمیایی و شوینده ها و عوامل آلرژی زا مانند حیوانات خانگی در بروز بیماری های آسم و آلرژی موثر هستند.

نصیری، سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس، سرفه در هنگام فعالیت و خواب را از مهمترین علایم آسم برشمرد و گفت: به منظور پیشگیری از آسم، شناسایی عوامل ایجاد کننده بیماری و اجتناب از ابتلاء به عفونت های ویروسی، ضروری است.

وی عوامل ژنتیکی و استعداد ابتلاء به عفونت های ویروسی در ابتلا به بیماری آسم در کودکان را موثر دانست و گفت: 27 درصد کودکان شهری در استان کردستان مبتلا به علایم آسم هستند.

به گفته وی، وجود آلاینده ها و دود سیگار زمینه ساز ابتلا به آسم در بزرگسالان است.

نصیری یادآورشد: افرادی که در برخی مشاغل خاص مانند کارخانجات لاستیک سازی، خبازی ها، کارگران معادن، مراکز تولید لنز و نجاری ها که تحت تاثیر عوامل آلاینده شیمیایی قرار دارند، کار می کنند در معرض خطر آسم قرار دارند.

دبیر اجرایی سمینار آسم و آلرژی نیز در این همایش آسم را یکی از بیماری های تهدیدکننده سلامت بشر عنوان کرد و گفت: فاکتورهای زیست محیطی، گرم شدن هوا، تغییرات زیست محیطی و مسایل ژنتیکی در بروز بیماری آسم موثر است.

شهرام شریفی با اشاره به اینکه شیوه های درمانی مهمترین چالش پیش روی آسم و آلرژی است، گفت: تازه های درمانی و تنفسی محور اصلی این سمینار است.

وی بروز کردن اطلاعات، گسترش فناوری در زمینه تولیدات دارو، روش های توزیع درمانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به آسم و آلرژی را ضروری دانست.

این همایش علمی با حضور اساتید دانشگاه های تهران، علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کرمانشاه، ایلام، زنجان و همدان به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج در حال برگزاری است.

در این همایش پزشکان فوق تخصص آسم و آلرژی در مورد علایم بالینی آسم، آسم و عفونت در کودکان و بزرگسالان، آسم در دوران حاملگی و ریسک های ابتلاء به آسم به بحث و بررسی پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین