کد خبر: ۲۶۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

روز طلایی رزمی‌کاران ایران در اینچئون

سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون روز رزمی‌کاران ایران بود چرا که توانستند سه مدال طلا کسب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رزمی‌کاران ایران در دو رشته تکواندو و کاراته در سیزدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی سه مدال طلا کسب کردند تا تعداد طلاهای کاروان ایران به عدد 18 برسد.

در رقابت‌های امروز (پنجشنبه) کاراته ایران سه نماینده داشت که از این سه نماینده دو مدال طلا به دست آمد. حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم بانوان کار بزرگی انجام داد و در اولین حضور آسیایی‌اش به مدال طلا دست یافت. این مدال طلا دومین مدال طلای بانوان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون و سومین مدال طلای تاریخ بانوان ایران در بازی‌های آسیایی بود. وی در دور اول استراحت کرد، در دور دوم و سوم نمایندگان ماکائو و اندونزی را شکست داد و فینالیست شد و در فیناال نماینده چین را از پیش رو برداشت و طلایی شد.

سعید حسنی‌پور در وزن 75- کیلوگرم در دور اول و دوم نمایندگان ازبک و ویتنام را از پیش رو برداشت. در مرحله نیمه نهایی کاراته‌کار عربستانی را شکست داد و در فینال هم با قدرت ورزشکار هنگ‌کنگی را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آویخت تا کاراته ایران در روز نخست طلایی شود.

در وزن 67- کیلوگرم کاراته حسین سمندر ناکام بزرگ بود و در همان مبارزه نخست برابر حریف گمنام خود از کویت شکست خورد و با توجه به باخت این حریف در دور بعد، سمندر هم حذف شد تا انتقادات از پدرش به عنوان رییس فدراسیون افزوده شود.

در تکواندو هم نمایندگان ایران یک مدال طلای دیگر کسب کردند. در وزن 68- کیلوگرم مردان بهنام اسبقی در دور اول استراحت کرد، در دور دوم و سوم نمایندگان ویتنام و لبنان را شکست داد و فینالیست شد. او در فینال هم تا ثانیه‌های پایانی از حریف چینی خود عقب بود اما با هوشیاری توانست این حریف را شکست دهد و سومین طلای تکواندو ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون را به دست آورد.

در وزن 67- کیلوگرم تکواندو بانوان شکرانه ایزدی در همان مبارزه نخست به نماینده ماکائو باخت و حذف شد تا تکواندوکاران زن ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون همچنان در حسرت رسیدن به دیدار فینال باقی بمانند.

مسابقه‌های تکواندو فردا (جمعه) به پایان می‌رسد که ایران دو نماینده در بخش بانوان و یک نماینده در بخش مردان دارد.

رقابت‌های کاراته نیز دو روز دیگر ادامه خواهد داشت که امید می‌رود با

به گزارش اینسا، هم‌اکنون قزاقستان با دو مدال طلای بیشتر نسبت به ایران (20 مدال طلا) در جای چهارم قرار دارد و ایران با 18 طلا، چهارم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین