کد خبر: ۲۶۴۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

جان باختن ۶۵ شناگر در آب‌های گیلان

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: 65 شناگر به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در آب‌های گیلان جان باختند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با بیان این خبر گفت: متاسفانه در 6 ماهه گذشته از سال در آب‌های استان گیلان، 65 شناگر ناشی جان خود را فدای بی‌احتیاطی کردند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به این‌که بیشترین موارد غرق‌شدگی در تابستان رخ داده است، افزود: اکثر قربانیان به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا در مناطق سواحلی گیلان گرفتار موج‌های خروشان دریا شده و خانواده‌ای را داغدار کرده‌اند.

جعفری خیرخواه توجه نکردن مسافران به علایم هشداردهنده شنا ممنوع و تذکرات ماموران حاضر در سواحل را دیگر علت‌های غرق شدگی اعلام و اظهار کرد: مسافران باید در بهره‌برداری از سواحل، در مناطقی که طرح سالم‌سازی در آن اجرا می‌شود حضور یافته و توصیه‌های پلیس و ناجیان غریق را جدی بگیرند.

وی اکثر غرق شدگی‌های ثبت شده در استان گیلان را در شهرهای بندرانزلی، رودسر، رشت، رودبار، فومن، رضوانشهر، لنگرود، تالش و آستانه اشرفیه بیان و تصریح کرد: عمده جان باختگان به دلیل شنا در رودخانه و دریا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، خیرخواه با اعلام این‌که استفاده از طرح‌های سالم سازی دریا توسط مسافران و شهروندان در صورت بروز حادثه کمک رسانی بهتر را فراهم می‌سازد، افزود: حضور ناجیان غریق در طرح‌های سالم سازی دریا در صورت بروز حادثه، کمک رسانی و کمک‌های احیایی را سریع‌تر ممکن خواهد کرد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها را از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین