کد خبر: ۲۶۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

تماس تلفنی احمد غنی اشرف زی با روحانی

رییس جمهوری افغانستان روز یکشنبه تلفنی با رییس جمهوری ایران گفت وگو کرد و طرفین بر تداوم دوستی میان مردم دو کشور و حسن همجواری تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی با اعلام رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه ، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تامین منافع مردم افغانستان شد. 

وی بابیان مخالفت کشورمان با امضای توافق امنیتی و ذکراین نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد؛ امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری های منطقه ای اصلی ترین راه مقابله با تروریسم وافراط گری های قومی و مذهبی است.

رییس جمهوری کشورمان با اشاره به ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد، تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی ها لطمه نزند.

روحانی افزود: تحرکات یکجانبه در حوزه های زیست محیطی می تواند روابط خوب دو کشور را دستخوش مشکلات نماید.

وی در خاتمه برای دولت وملت دوست و برادر افغانستان موفقیت ، ثبات و امنیت آرزو کرد.

احمد غنی اشرف زی رییس جمهوری افغانستان نیز در این تماس تلفنی در این مکالمه تلفنی، عید سعید قربان را به دکتر حسن روحانی و ملت ایران تبریک گفت.

وی در باره امضای توافق امنیتی با واشنگتن گفت: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود. 

وی افزود: همانطور که مطرح کردید افراط گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها بر علیه آن اقدام کنیم.

رییس جمهوری افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی اظهار کرد: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین