کد خبر: ۲۶۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶

چرا قانون‌گذاری مطبوعات تعطیل شده است؟

یک مدرس دانشگاه می‌گوید، در مباحث قانونیِ حوزه رسانه، ما همیشه صفر و صدی نگاه کرده‌ایم و این نگاه صفر و صدی به تعطیلی قانون‌گذاری در حوزه مطبوعات منجر شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، حسین رضی - مدرس حقوق دانشگاه امام صادق (ع) - در نشست نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه سازمان نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه، 14 مهرماه، در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، در ادامه اظهار کرد: از مواردی که می‌شود به عنوان نکته مثبت به آن نگاه کرد، این است که این پیش‌نویس می‌خواهد حداقل بخشی از مسائل صنفی را به خودِ صنف واگذار کند. باید از این فرصت حداکثر بهره‌برداری را کرد تا به سرنوشت اصلاح قانون مطبوعات در مجلس ششم دچار نشود.
 
رضی در ادامه گفت: خواهش من این است که علی‌رغم اختلاف نگاه‌ها، بحث را صنفی و جناحی نکنیم. اگر انسجام ایجاد شود و نگاه‌ها واحد باشند، می‌توانیم به هم کمک کنیم که به سمت یک نظام رسانه‌ای مطلوب حرکت کنیم. در این نظام، ترکیب اصلا دولتی نیست و تعابیر دوستان درباره دولتی بودنِِ ترکیب، شاید ناشی از این باشد که پیش‌نویس را دقیق مطالعه نکرده‌اند.
 
او همچنین اظهار کرد: این متن طوری تنظیم نشود که در مرحله تصویب احساس شود قرار است انقلابی در حوزه رسانه پیش بیاید.
 
رضی در بخش دوم این نشست، گفت: من اعتقاد ندارم که باید قانون بد نوشت و تصویب کرد، اما این به معنای نگاه نکردن به صحنه واقعی جامعه نیست. ما باید همه ذی‌نفعان را در نظر بگیریم. در قانون رادیو و تلویزیون و مطبوعات حقوق مطبوعات، حقوق مخاطب دیده نشده است و حقوق مخاطب گاهی در تعارض با حقوق دست‌اندرکاران قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین