کد خبر: ۲۶۵۴۹۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

گزارشی از مبارزه سرسختانه کوبانی‌ها با داعش؛ شیطان داعش است

دود سیاه رنگ عظیمی آسمان کوبانی را گرفته است. در همان حال کردها سرسختانه برای حفظ کوبانی می جنگند. پرچم سیاه برافراشته داعش در سمت چپ تپه ای در شرق کوبانی، خبر از استقرار ارتش داعش می دهد. جنگنده های هوایی بالای سر کوبانی ها می چرخند اما دیده نمی شوند. سر و صدای بلند و آزار دهنده شان مکرار حضورشان را یادآوری می کند. تانک های داعش کردهای کوبان را نشانه گرفته اند اما نمی توانند مانع پیشروی کردها به مرکز شهر بشوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- ترجمه: فرحناز دهقی: از طرفی در ترکیه میان معترضان و پلیس درگیری پیش آمده است. نزدیک یک پاسگاه مرزی گروهی از مردان انتظار می کشند نیروهای ترکیه اجازه بازپس گیری خانه هایشان را به آنها بدهند. این مردان می گویند خانواده هایشان در کوبانی منتظر آنها هستند اما پلیس ترکیه به آنها اجازه ورود به سوریه را نمی دهد. پیرمردی 60 ساله که کیسه ای پر از مواد غذایی در دست دارد می گوید:«من مجبور شدم فرزندانم را در کوبانی ترک کنم.در آنجا غذایی پیدا نمی شد، باید برای بردن غذا به این طرف مرز می آمدم»

این مرد می‌گوید یکشنبه شب به طور غیرقانونی وارد ترکیه شده است.او ادامه می دهد:«با تمام قدرتم می دویدم. دیدم یک نفر با گلوله زخمی شده بود .آنها هم به بیمارستانی در ترکیه منتقلش کردند.» او می‌گوید عموی 80 ساله اش خوش شانس نبوده است. هنگامی که می خواسته از مرز عبور کند از صدای گلوله های گشت مرزی ترسیده و سکته قلبی کرده است.

در طرف دیگر سیم‌های خاردار وضعیت از این هم بدتر است. مردان، زنان و کودکان همراه با گاوهایشان منتظرند. مقامات ترکیه به اتومبیل ها مجوز عبور نمی دهند. یک سرباز ترکیه ای می گوید: «ما نمی دانیم درون اتومبیل ها چه چیزی است.این برای ما مشکل است و مسئولیت بزرگی دارد.» روز یکشنبه به مدت 2 ساعت مرز باز شد و به 400 پناهجو اجازه ورود داده شد. بر اساس تخمین ها هنوز 3000 غیر نظامی کوبانی پشت مرز باقی مانده است.

طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هنگام بازدید از یک کمپ پناهجویان سوری گفت: «داعش را نمی توان از طریق بمباران هوایی از بین برد.هم اکنون کوبانی در آستانه سقوط است.» همچنین به نظر می رسد ترکیه از شهر کوچک مرزی خود چشم پوشی کرده است.شهری که در کنار جربلوس از غرب و ابیاد از شرق واقع شده است و به خطر اشغال توسط داعش نزدیک است.

در شهر الیگور ترکیه، در حومه سوروک، سینان قندیل در کنار خانواده و دوستانش نشسته است.او کوبانی را روز شنبه ترک کرد.پسران 19 و 19 ساله اش را تنها گذاشت تا جنگیدن علیه داعش را ادامه دهد.چشم چپش را سه ماه پیش هنگام مبارزه با داعش از دست داده است. کوبانی به ویرانی نزدیک می شود و شهروندان و مبارزانش از عدم اثربخشی اعتلاف حملات هوایی گله مندند. سینان می‌گوید: «ما به یک تانک حمله کردیم و آن ها به سرعت تلافی کردند. شیطان داعش است، شیطان تمام دنیا است. دنیایی که به ما کمک نمی کند. شاید اگر ما هم سر انسان ها را می بریدیم دنیا در اختیار ما هم اسلحه می گذاشت.»

سینان باور دارد که جنگجوهای کرد تحت هر شرایطی تا آخر ادامه خواهند داد. او با اشاره به آرین میرخان اولین زنی که با حمله انتحاری به داعش صدماتی زد می گوید: «بسیاری از مردم به عنوان آخرین راه حل حاضرند خود را قربانی کنند.»

منبع: ایندیپندنت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
طاهري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
10
126
مقاومت اين مردم ستودني است.اگر نيرو بفرستند حاضرم بعنوان اولين نفر اعزام شوم.انتظار خداي متعال نيز از بندگانش همين است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
5
110
یکی بداد این مردم برسد، چه مصیبتی شده این داعش/شیطان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
6
57
بزودی گزارش خواهد شد ستون های دود سراسر اروپا و آمریکا راهم فرا گرفته است ، یک داعشی را در ژاپن گرفته اند ببینید چه کار کرده عربستان و قطر با پول نفت و گاز واقعا سرمایه گذاری عظیمی برای تولید تروریست طی سه دهه گذشته داشته اند . مشخص شده تندرو های آمریکا و امثال کیسینجر هم نظریه پرداز این سناریو ها بوده اند . چه نقشه ای برای انفجار در آمریکا و اروپا دارند خدا می داند. می خواهند سراسر جهان را با جنگ و ترور به ته جهنم هدایت کنند این گروه های تبهکار و این حاکمان نادان کنونی جهان ، خدا رحم کند . باید ریشه این جنایتکاران را خشکاند .
حسن
|
United States of America
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
5
69
داعش یک بیماری عفونی سرطانی که به سرعت پیشروی میکند باید چاره ای برای آن اندیشید
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
20
85
ترکیه به طرز نفرت انگیزی در حال قدرت نمایی در منطقه است. حقش بود که ایران با این کشور قطع رابطه می کرد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
11
78
همه ما باید به مردم کوبانی کمک کنیم چون ما شیعه حسینی هستیم ومظلومی ندای کمک بلند کرده است
احمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
28
104
اگر درابتدای بحران سوریه اسدبامردمش کنار آمده بود وسوریه باثبات بود داعش بوجود نمی آمد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین