کد خبر: ۲۶۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

طبخ غذای ایرانی در رقابت با مذاکرات هسته‌‌ای

رستوران «کانفلیکت»واقع در شهر پتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای امریکا، در نهایت خلاقیت این روزها نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. منوی این رستوران که هر 3 تا 5 ماه تغییر می کند، متشکل است از غذاهای کشورهای مختلف.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- ترجمه: فرحناز دهقی: در طی این دوره کشوری انتخاب می‌شود و غذاهای سنتی و بومی آن برای مشتریان سرو می‌شود و پس از طی دوره خود، غذاهای کشور دیگری منوی رستوران را تصاحب می‌کند. اما شرط انتخاب این کشورها یک چیز است، و آن داشتن نزاع و اختلاف و ناسازگاری با امریکا است.

تاکنون غذاهای کشورهایی چون ایران، ونزوئلا، کره‌شمالی در این رستوران عرضه شده است. این رستوران توسط جان رابین و داون ولسکی تاسیس شده است. او ادعا می‌کند، تنها هدف آنها از تاسیس این رستوران سرو غذا نیست. بلکه آنها می‌خواستند از این طریق فرصتی برای تعامل بیشتر با کشورهایی که امریکا با آنها مشکل دارد ایجاد کنند.

جان رابین که در دانشگاه هنر تدریس می‌کند، می‌گوید: «در ابتدا می‌خواستیم با تاسیس این رستوران خلا تعاملاتی را که می‌توانستند وجود داشته باشند، پر کنیم. مثلا در پیتسبورگ با اینکه جامعه ایرانی وجود دارد، اما هیچ رستوران ایرانی وجود ندارد که بتواند محلی باشد برای تعامل میان مردم ایران و شهروندان پتسبورگ.»

داون ولسکی با اشاره به گفت‌وگوی ایران و امریکا بر سر دستیابی به توافق هسته‌ای، می‌گوید: «وقتی که دولت مردان امریکا و ایران برای انجام توافق هسته‌ای کنار یکدیگر نشسته‌اند، ما چرا با عرضه غذای ایرانی در رستورانمان در تلاش برای ایجاد صلح و دوستی نباشیم.»

این رستوران در مدت کوتاهی توانسته است به موفقیت قابل قبولی برسد. صاحبان رستوران در تلاش هستند نظر و ذائقه مشتریان خود را تامین کنند. آن‌ها ضمن استفاده از آشپزهای با تجربه کوشش می‌کنند با سفر کردن به این کشورها، طعم غذاها را به طعم اصیلشان هر چه نزدیک‌تر کنند.

در حال حاظر صاحبان رستوران تصمیم گرفته‌اند غذاهای فلسطینی را سرو کنند که بر طبق پیش‌بینی‌ها، حساسیت یهودی‌های پتسبورگ برانگیخته شده است. اما صاحبان رستوران می‌گویند که بر روی اجرای ایده‌های خود مصمم هستند و معتقدند برای صلح و آشتی جوامع نباید فرصت‌ها را از دست داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین