کد خبر: ۲۶۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

ماهاتیر محمد: سیاست های روحانی را تحسین می کنم

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر اسبق مالزی گفت: روش ها و سیاست های دکتر روحانی را خیلی خوب ارزیابی و آن را تحسین می کنم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد در دیدار خداحافظی محمدجلال فیروزنیا سفیر ایران در کوالالامپور که روز شنبه برگزار شد، ضمن اشاره به شرکت خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی در تهران، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بسیار مهم خواند.

ماهاتیر محمد ضمن تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران، گفت مالزی همواره خواهان توسعه روابط با ایران بخصوص در زمینه های اقتصادی و بازرگانی بوده و امیدواریم با رفع تحریم ها و مشکلات پیش آمده از ناحیه فشارهای خارجی، زمینه این همکاری ها بیش از پیش فراهم شود.

نخست وزیر اسبق مالزی در ادامه با اشاره به اختلافات در جهان اسلام، گفت: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دیگران بین مسلمانان اختلاف و درگیری ایجاد کنند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت وحدت و پرهیز از اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی، افزود: آمریکایی ها خود داعش را ایجاد کرده و حمایت کردند و اکنون به فکر مبارزه با آن افتاده اند.

فیروزنیا نیز در این دیدار خواستار استمرار نقش مثبت ماهاتیر محمد در پیشبرد مناسبات دو کشور شد.

سفیر ایران در این ملاقات با توجه به نقش مثبت نخست وزیر اسبق مالزی در پیشبرد روابط تهران و کوالالامپور، اظهار امیدواری کرد که این نقش همچنان استمرار داشته باشد و دولت مالزی اجازه ندهد، طرف های ثالث در روابط دو کشور دخالت کنند.

سفیر ایران همچنین با اشاره به تلاش کشورهای دارای پیشینه استعماری برای دامن زدن به اختلافات میان امت اسلامی، گفت که مالزی و شخصیت هایی چون ماهاتیر محمد می توانند برای اتحاد بیشتر و پرهیز از اختلافات نقش آفرینی کنند.

ماهاتیر محمد از سال 1981 تا سال 2003 سکان هدایت مالزی را در این اختیار داشت و سپس قدرت را به عبدالله احمد بداوی واگذار کرد و هم اکنون نجیب تون رزاق نخست وزیر است، اما ماهاتیر به عنوان پیر عرصه سیاست در این کشور جنوب شرق آسیا همچنان در عرصه سیاسی تاثیرگذار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین