کد خبر: ۲۶۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
انتقاد «منیژه حکمت» از بدبینی نسبت به «سینمای اجتماعی»؛

برخی مسئولان همه چیز را با عینک سیاسی تعبیر می‌کنند

منیژه حکمت کارگردان سینما و تلویزیون از بدبینی نسبت به سینمای اجتماعی انتقاد کرد. منیژه حکمت معتقد است: پنهان کردن مشکلات اجتماعی باعث حل شدن آن‌ها نمی‌شود بلکه آن‌ها را تشدید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: منیژه حکمت در گفت‌وگو با «آفتاب» به ریشه این بدبینی‌ها اشاره کرده و گفت: «کسانی که امروز از بیان و طرح مشکلات اجتماعی در فیلم‌ها هراس دارند،با سیاست‌های غلط سبب پدید آوردن آن‌ها شده‌اند. متاسفانه به دلیل اینکه این مشکلات هرگز به شکل جدی در جامعه ما بررسی نشده است برای  حل این مشکلات راهکارهای مشخص و کارشناسانه پیدا نشده است. به همین دلیل است که پاسخگویی جدی نیز از سوی مسئولان برای حل و فصل آن‌ها وجود نداشته است.»

منیژه حکمت کارگردان سینما آثاری موفقی همچون زندان زنان را در کارنامه هنری خود دارد .حکمت در زندان زنان به بررسی مشکلات ومعضلات زنان زندانی پرداخته است. این کارگردان سینما به دلیل مخالفت با سینمای اجتماعی پرداخته و تاکید کرد: «اگر همه ما کشورمان را دوست داریم باید برای حل مشکلات و معضلات آن تلاش کنیم. اگر ما آلودگی‌های خانه مان را با زیرفرش‌های زیبا بپوشانیم؛ این مشکلات با شدت و قوت بیشتری روزی خود را نشان خواهند داد.»

حکمت افزود: «متاسفانه برخی از مسئولان همه چیز را با عینک سیاسی دیده و تعبیر می‌کنند. این در حالی است که هنرمندان با دغدغه اجتماعی مشکلات را بررسی می‌کنند. به دلیل تفاوت نگاه است که این اختلاف‌ها درباره محتوای آثار سینمایی به وجود می‌آید.»

حکمت تا کید کرد: «من در بسیاری از فستیوال‌های خارجی حضور داشتم. در تمامی این فستیوال‌ها به من به عنوان یک هنرمند نگاه شده است. این که ما تصور کنیم تمامی فستیوال‌های خارجی به دنبال ردپاهای سیاسی در فیلم‌ها هستند؛ دیدگاه درستی نیست. بسیاری از مشکلات کشور ما جدا از معضلات اجتماعی جهان و منطقه نیست. بنابراین نباید همه چیز را با عینک سیاسی دیده و تعبیر کرد.»

حکمت در ادامه به وظیفه هنرمند در جامعه پرداخت وگفت: «همه ما باید کمک کنیم تا ایران بهتری بسازیم. هنرمندان نیز در انجام این وظیفه خطیر نقش مهمی دارند. هنرمندان، رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی، چشم و گوش جامعه هستند و باید با آثار جریان‌ساز دردهای جامعه را مطرح و خواهان پاسخگویی آن‌ها باشند. بنابراین مخالفت با سینمای اجتماعی به نفع کشور ما نبوده و نخواهد بود.»

به گزارش آفتاب، اخیرا برخی از گروه‌های تندرو با اکران فیلم‌های اجتماعی مانند "عصبانی نیستم" رضا درمیشیان  و" قصه‌ها "ساخته رخشان بنی اعتماد مخالفت کرده‌اند و خواستار عدم اکران این فیلم‌ها شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین