کد خبر: ۲۶۶۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

اظهارات ضدونقیض درباره لغو کنسرت‌های موسیقی در اصفهان

محمد قطبی مدیر کل ارشاد استان اصفهان اعلام کرد تا کنون هیچ کنسرتی در اصفهان لغو نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: مدیر کل ارشاد استان اصفهان در پاسخ پیگیری‌های خبرنگار «آفتاب» درباره لغو کنسرت‌ها به بهانه حضور زنان گفت: «تاکنون هیچ کنسرتی در اصفهان لغو نشده است.»

 به گزارش آفتاب، اظهارات مدیر کل ارشاد اصفهان درحالی است که به‌تازگی  گروه «عرفان» که قرار بود، در هنرسرای «خورشید» اصفهان روی صحنه برود، اجرایش به‌دلیل حضور نوازندگان زن روی صحنه اجرا، لغو شد.

پیشتر نیز ممانعت‌های زیادی برای حضور زنان نوازنده در شهر اصفهان پدید آمده بود. این گروه موسیقی در آیین افتتاح اجلاس میراث فرهنگی ناملموس برخلاف وعده‌ مسئولان، بدون حضور زنان نوازنده‌ خود به اجرای موسیقی پرداخت، اما پس از این رویداد به اعضای این گروه قول داده شد تا در هنرسرای «خورشید» با حضور همه اعضا و نوازندگان زن، به اجرای برنامه بپردازند.

به گزارش آفتاب، در هنرسرا نیز از روی‌سن‌رفتن بانوان جلوگیری شد. به‌گفته‌ محمد طیبی، سرپرست گروه «عرفان»، برخورد تند و توهین‌آمیز مدیران موجب شد این گروه برای حفظ جایگاه زنان و حرمتی که برای آن قایل است، از اجرای موسیقی در هنرسرای خورشید خودداری و همراه با اعضای گروه، اصفهان را با دلخوری ترک کند. این در حالی است ک در زمان برگزاری این اجلاس، زنان کره‌ای در هنرسرای خورشید، هم نواختند و هم خواندند.

این اتفاقات در حالی در شهر اصفهان رخ می‌دهد که چندی پیش، مدیر کل ارشاد استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» به دستور صریح وزیر ارشاد اشاره کرده و گفت: «آقای وزیر شخص مطلع و آگاه به امور دینی هستند. با توجه به اینکه در برخی از استان‌ها برخی گروه‌ها مانع برگزاری کنسرت‌ها شده بودند، آقای جنتی در همایشی که با مدیران کل اداره ارشاد استان‌ها برگزار کردند، به این موضوع پرداختند. آقای وزیر به مدیران ارشاد استان‌ها دستور دادند چناچه با  موانع غیرقانونی در برگزاری کنسرت‌ها روبه‌رو شدید من به عنوان بالاترین مقام وزراتخانه به ماجرا ورود پیدا خواهم کرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین