کد خبر: ۲۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
فرزاد موتمن، نویسنده و کارگردان:

اگر بنا به دخالت است، وزارت ارشاد را منحل کنند

فرزاد موتمن، نویسنده و کارگردان، درباره ی نامه اخیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص اکران فیلم های "قصه ها" و "عصبانی نیستم" گفت: بهتر است وکلای مجلس مشکلات موجود در سایر بخش های کشور از قبیل صنعت،کشاورزی و غیره را حل کنند و مسائل سینمای ایران را به وزارت ارشاد بسپارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: نویسنده و کارگردان فیلم شب های روشن در پاسخ به این سوال خبرنگار «آفتاب» که چه کسی مسئول تعیین خطوط قرمز در سینما است، گفت: وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و شورای ارزشیابی دارد و این نهادها تنها مسئول تعیین خطوط قرمز در سینمای ایران هستند.

وی با انتقاد از عملکرد کمیسیون اصل 90 مبنی بر جلوگیری از اکران برخی فیلم های سینمایی افزود: ما نمی توانیم به راحتی فیلم بسازیم چرا که با تعدد آرا و گاه دیدگاههای متضاد مواجه هستیم و اگر قرار است وکلای مجلس در این خصوص اعمال قدرت کنند همان بهتر که وزارت ارشاد منحل شود.

همچنین موتمن درباره نقش شورای ارزشیابی در صدور مجوز اکران فیلم ها اضافه کرد: تکلیف اکران فیلم ها باید توسط شورای ارزشیابی مشخص شود و سایر گروه ها نباید در آن دخالتی داشته باشند.

این کارگردان سینما در پایان به سابقهی برخوردهای فراقانونی در سال های اخیر با برخی فیلم ها اشاره کرد و گفت: چند سال پیش هم در مورد اکران فیلم های زندگی خصوصی و گشت ارشاد با مساله دخالت سایر نهاد ها روبه رو شدیم و این موضوع خیلی تازگی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین