کد خبر: ۲۶۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

موج تازه توریستی، از بوداپست به تهران

آژانس‌های مسافرتی آمریکایی خبر از سیل درخواست های توریست‌ها برای سفر به ایران می‌دهند، این در حالی است که هم خاورمیانه ملتهب و ناآرام است و هم هنوز به توافق و رفع کامل تحریم‌ها دست نیافته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین الملل: اما این بار مردم و شهروندان غربی به ویژه مردم آمریکا پیش قدم برقراری تعامل با مردم کشوری شده اند که به سعی برخی رسانه ها سال هاست که از آنها تصویرهایی خشن و غیر واقعی دیده اند.

به گزارش آفتاب به نقل از روزنامه ایندیپندنت، به نظر کارشناسان، عدم توسعه صنعت توریسم ایران علیرغم پتانسیل های بالایی که دارد به این شرح است:

- نبودن بسترهای اقتصادی مناسب در ایران برای جذب سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و سایر صنایع جانبی این حوزه

- بی‌خبر بودن سرمایه‌گذاران از زمینه‌های موجود در ایران

- تبلیغات ضعیف

-  انتشار اخبار منفی از ایران، محدودیت‌های اجتماعی و مذهبی برای گردشگران خارجی و همچنین تنش‌های سیاسی با بعضی کشورهای غربی

اما  به نظر می رسد سال 2014، برای صنعت نیمه جان توریسمی کشور، سال خوش یمنی باشد. تایلور، موسس وب سایتی که رویای توریست های غربی علاقمند سفر به ایران را محقق می کند، می گوید: از آغاز امسال درخواست های سفر به ایران 80 درصد رشد داشته است. او می گوید:« سال گذشته توانستیم 24 توریست به ایران بفرستیم، اما از شروع امسال با 50 درخواست برای سفر به ایران روبرو شده ایم.»

بیشتر توریست هایی که سودای سفر به ایران را دارند، شیفته عکس های مکان های دیدنی اصفهان و شیراز شده اند. یک آمریکایی با حرارت از روی عکس هایی که دیده است، مسجد امام اصفهان را وصف می کند. او می گوید ابتدا دوست دارد اصفهان را ببیند، سپس به تهران و شیراز سفر کند.

اکثر توریست های غربی، همراه با تور به ایران سفر می کنند.آنها می گویند قبل از شروع مسافرتشان به آنها نسبت به مرزهای ایران با افغانستان و عراق هشدار داده می شود. توریست ها می گویند به دلیل مواضع سیاسی معتدل رئیس جمهور و خصوصیت تعامل گرای او و همچنین محتمل تر شدن توافق هسته میان آمریکا و ایران،  سفر به ایران برایشان امن تر و لذت بخش تر خواهد شد.

حرکت یک قطار مدرن و مجلل از بوداپست پایتخت مجارستان، به سمت تهران گواه توسعه صنعت توریسم ایران است. این قطار توریستی با 70 مسافر در روز چهارشنبه سفر خود را آغاز کرده است و از بالکان، تنگه بوسفر و کردستان عبور خواهد کرد. این سفر که قرار است دو هفته به طول بیانجامد، برای هر مسافر هزینه 9 الی 25 هزار پوند را در بر داشته است. سرویس این قطار برای مسافران شامل حمام خصوصی و گردش و بازدید از مکان ها و چشم اندازهای دیدنی مسیر  می شود که این مسافت 7 هزار کیلومتری را جذاب تر کند.

تیم لیتلر، موسس تور عقاب طلایی می گوید:« پیش تر از این برای علاقمندان سفر به ایران، خلا و کمبود بزرگی وجود داشت. اما ما می خواهیم این امکان را به وجود بیاوریم که توریست های علاقمند به ایران سفر راحت و مطمئنی  به این کشور  داشته باشند.»

او می افزاید:« هزینه سفر با قطارهای مجلل و لوکس از هزار دلار آغاز می شود تا 2 هزار دلار، سفر به تهران نیز در همین محدوده قیمت است.»

لیتلر با اشاره به سابقه چنین سفرهایی می گوید:« ما در 25 سال پیش چنین تجربه ای را در سفر به روسیه داشتیم. در آن زمان ما تجربه کافی نداشتیم، در طول مسیر مسافران کاملا گرسنه بودند. اما در این سفر برای اطمینان بیشتر برخی کشورها پیشنهاد همکاری دادند، همچنین دولت ایران از این سفر استقبال کرده است و معتقد هستند این اتفاق می تواند صنعت توریسمیشان را بهبود ببخشد. دولت ایران اعلام کرده است می تواند از نیروهای نظامی خود برای حفاظت بیشتر این قطار استفاده کند.»

این قطار در بوداپست ساخته شده است و به همین دلیل نقطه آغاز این سفر توریستی همان شهر انتخاب شده است. دایان یکی از مسافران قطار می گوید:« ما در این قطار احساس راحتی می کنیم و صدای حرکت قطار باعث آرامشمان می شود.» او درباره سفرش به ایران می گوید:« این سفر فوق العاده است، خدمات قطار بسیار مطلوب است. ما برای دیدن ایران بی صبرانه منتظریم. مسیری که از آن می گذریم را قبلا دیده ام، اما ایران برایم ناآشنا است و به همین دلیل بسیار هیجان زده ام.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین