کد خبر: ۲۶۷۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

برومند: وزارت ارشاد در سخت‌ترین شرایط قرار دارد

کارگردان فیلم شهر موش ها 2 گفت: متاسفانه اوضاع و احوال اقتصادی تمامی حوزه هایی که به فرهنگ مربوط می شود، خراب است و کسانی که امور فرهنگی را در دست دارند در سخت ترین شرایط بسر می برند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، «مرضیه برومند» روز یکشنبه در آیین گشایش نخستین موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران در کاشان، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وضع مالی خوبی ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بودجه ای ندارد. 

وی تصریح کرد: هنگامی که اعلام شد از دریافت یارانه انصراف بدهید، همه فکر می کردند پولدارها انصراف می دهند، اما کسانی که طرفدار فرهنگ و دلسوز فرهنگ بودند نسبت به انصراف از یارانه ها اقدام کردند. 

کارگردان فیلم سینمایی شهر موش ها گفت: دوستان فرهنگی به امید آنکه یارانه برای فرهنگ هزینه شود، انصراف دادند. 

وی یادآور شد: خوشبختانه باز هم فرهنگ دوستان که تعداد آنها به نسبت در کشور زیاد است به کمک فرهنگ آمدند و با سرمایه گذاری شخصی خود نسبت به تاسیس موزه از جمله موزه ملل در تهران و موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی در کاشان اقدام کرده اند. 

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان ادامه داد: در کشور حتی کارخانه ساخت عروسک و ساخت قالب آن وجود ندارد و نه تنها اسباب بازی نداریم، بلکه عروسک های خودمان را نتوانستیم نگهداری کنیم که نمونه آن عروسک های 'شهر موش ها 1' که نابود شد و حتی به خودمان هم ندادند. 

نخستین موزه اسباب بازی و عروسک های خیمه شب بازی ایران در بافت تاریخی کاشان، روبروی خانه تاریخی طباطبایی ها گشایش یافت. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین