کد خبر: ۲۶۷۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
در واکنش به اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی کمیسیون قضایی: مقابل هرگونه تهدید زنان می‌ایستیم

زمزمه‌های اسیدپاشی در اصفهان دهان به دهان چرخید و سرانجام از حاشیه به متن آمد. ۴ زن تا به امروز به روایت منابع رسمی قربانی اسیدپاشی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با آفتاب می‌گوید: «قصد و نیت افراد مرتکب این امر ناروا هر چه باشد، مراجع قضایی، امنیتی و اطلاعاتی باید در اسرع وقت با آنها برخورد کنند تا ریشه رفتارهای خودسر و تندرو در کشور خشکیده شود. مقابل هرگونه تهدید به زنان می‌ایستیم و اجازه نخواهیم داد افراد با هر تفسیری به خشونت روی بیاورند. »

او می‌افزاید: «هنوز اطلاعات ما در تحلیل جزییات این حادثه کامل نیست. اما متاسفانه این افراد با اقدامات ناشایست و غیرانسانی‌شان در شهر اصفهان تشویش اذهان عمومی به راه انداخته‌اند و خبرهای رسیده از شهر نشان از رعب و وحشتی دارد که در میان خانواده‌ها به راه افتاده است.»

به گفته او؛ «کدام قول و سخنی به انسان این مجوز را می‌دهد که در برابر انسانی دیگر – حالا به هر دلیل و توجیهی- چنین رفتار غیرانسانی مرتکب شود. متاسفانه باید ریشه افکاری اینچنین خشکیده شود و همین حالا در کمیسیون قضایی به دنبال این هستیم تا با اعزام گروهی به اصفهان ابعاد مختلف ماجرا را بررسی کنیم.»

به گزارش آفتاب، اخبار جسته و گریخته درباره اسیدپاشی به زنان ابتدا در شبکه‌های اجتماعی پیچید و یکی دو روز بعد از سوی منابع رسمی تایید شد.

ابتدا این مساله مطرح بود که زنان قربانی اسیدپاشی افراد بدحجاب بوده‌اند و دلیل حمله به آنها همین موضوع بوده اما بعدتر نمایندگان مجلس خبر دادند که این زنان با حجاب عرف جامعه در خیابان در تردد بودند و با در نظر گرفتن بند بدحجابی هم هیچ نهاد و فردی مجوز چنین رفتارهای خشونت‌آمیزی را ندارد.

با این حال واکنش روز گذشته مجلسی‌ها به فاجعه رخ داده در بهارستان عجیب و سوال‌برانگیز بود به شکلی که هیچ صدایی از نمایندگان درنیامد و پرسش از چرایی اسیدپاشی در لابه‌لای تذکرهای صحن گم شد. شاید دلیل اصلی این بوده که نمایندگان چندان تمایلی به واکافی اتفاق رخ داده ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین