کد خبر: ۲۶۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

پرسپولیس، ارتش «یک»‌نفره

بالاخره باشگاه پرسپولیس در اتفاقی قابل پیش بینی با شرکت بهنام پیشروی کیش، اسپانسر و بهره بردار این باشگاه قطع همکاری کرد تا مشکلات سرخ پوشان بیش از پیش شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: از همان ابتدای فصل مشخص بود که پرسپولیس با این اسپانسر که گفته می شود بالغ بر 12 میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه کرده نمی تواند کار کند چرا که بارها در موارد مختلف این دو گروه با هم به مشکل خوردند و حتی در مواقعی صحبت از قطع همکاری پرسپولیس و بهنام پیشروی کیش به گوش رسید اما دیروز بالاخره به صورت رسمی این مسئله اعلام شد. آنهم یک روز پس از اینکه بنرهای این برند از ورزشگاه درفشی فر جمع آوری شد و اتاق نماینده اسپانسر در ساختمان این باشگاه تخلیه گردید.

باشگاه پرسپولیس روز شنبه با حذف معاونت اقتصادی که همان نماینده اسپانسر در باشگاه محسوب می شد، در اطلاعیه ای اعلام کرد "آنچه به عنوان تخلیه اتاق اسپانسر عنوان شده، در واقع تغییر کاربری معاونت اقتصادی و برنامه ریزی باشگاه بوده است”. در حالی که پیش از شروع فصل و در زمان انتخاب اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس صحبت از این بود که با این نفرات جدید این باشگاه دیگر به مشکل نمی خورد و در راستای خصوصی سازی فعالیت خواهد کرد اما چالش ها از همان زمان شروع شد و سیاسی و رحیمی با اسپانسر که بهره بردار پرسپولیس هم به حساب می آمد به مشکل خوردند. حتی زمانی که علی دایی و رحیمی از پرسپولیس کنار گذاشته شدند باز هم پای این اسپانسر به میان آمد و اعلام شد که خواسته آنها بوده که کادر فنی و مدیریت تغییر کند تا آنها به پرسپولیس پول تزریق کنند اما این اتفاق رخ داد آنهم در حالی که مسئولان بهنام پیشروی کیش اعلام کردند از این موارد بی اطلاع هستند.

این مسئله یک بار دیگر نشان داد که در پرسپولیس همه موارد قائم به فرد است و این سیاسی است که یک تنه درباره همه موارد تصمیم گیری می کند و نظر می دهد و مشخص نیست در این میان نقش اعضای هیأت مدیره چیست آنهم در حالی که در ظاهر عنوان شده بود وزارت ورزش خواستار همکاری پرسپولیس با این برند تجاری است اما در عمل دیدیم که زور سیاسی به این تصمیم وزارت ورزش هم چربید و حالا او که هفته گذشته در نشست خبری اش اعلام کرد که اگر لازم باشد تا پایان فصل خودش هزینه های پرسپولیس را می دهد به این خواسته اش رسید و باید خودش تقبل کننده هزینه های مالی این باشگاه در راستای خصوصی شدن باشد. هر چند با این شرایط به نظر نمی رسد پرسپولیس باز هم برای خصوصی شدن آماده باشد چرا که کوهی از مشکلات مالی به بدهی های این باشگاه که به گفته رحیمی مدیرعامل سابق این تیم که بالغ بر 100 میلیارد تومان است اضافه شده است.

* اسپانسر مدتی بود به تعهداتش عمل نمی کرد

مهدی خواجه وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص انحلال معاونت اقتصادی باشگاه پرسپولیس و قطع همکاری این باشگاه با اسپانسرش گفت: بحث حذف معاونت اقتصادی که در چارت باشگاهی ما قرار دارد یک مسئله درون باشگاهی است اما ما با اسپانسر تعامل زیادی داشتیم حتی خادم هم تاکید داشت که با آنها تعاملی کار کنیم و همه سعی و تلاش مان را در این راه انجام دادیم. اما موقعی این همکاری می توانست تداوم داشته باشد که قدم های خوبی از سوی اسپانسر برداشته شود اما آنها مدتی بود که به تعهدات شان عمل نمی کردند.وی در پاسخ به این سؤال که قطع همکاری با اسپانسر تصمیم شخصی بوده یا هیأت مدیره در این باره تصمیم گرفته، ادامه داد: این تصمیم درون باشگاهی است و گرفتن این تصمیم هم تعریف های خودش را دارد!

* اسپانسر پاسخ ابهامات را داد

پس از این اتفاقات شرکت بهنام پیشرو کیش، به برخی از ابهامات بدین شرح پاسخ داد: "اگر بنا به روشن کردن تکلیف در رسانه ها باشد، بهتر است آقایان قرارداد روز 14 اردیبهشت ماه سال جاری و صورتجلسه 5 مردادماه را هم به رسانه ها بدهند که مردم قضاوت کنند کدام یک از طرفین به تعهداتشان عمل نکرده اند. طبق قرارداد روز 14 اردیبهشت ماه امسال، امتیاز بهره برداری انحصاری نام و نشان تجاری و بهره برداری اقتصادی از باشگاه پرسپولیس اختصاصاً به شرکت بهنام پیشرو کیش تعلق دارد و جای تعجب دارد که سرپرست باشگاه اعلام می کند همین که لوگوی شرکت روی پیراهن تیم و سایت باشگاه قرار گرفته، کافیست! آقای منتقمی، اگر مبنا را تیم استقلال بگذاریم و برای لوگوی پیراهن هر بازی حدود 200 میلیون تومان محاسبه کنیم، با احتساب 12 بازی می شود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان، در ضمن قیمت تبلیغات روی سایت هم مشخص است؛ در حالیکه باشگاه حدود 5 برابر از بهنام پیشرو دریافت کرده است.

شاید لازم است مسئولان باشگاه قرارداد را دوباره بخوانند و تعهداتشان را مرور کنند. با این کارها دیگر کدام بخش خصوصی جرات می کند وارد فوتبال شود؟ آقایان قطعاً قرارداد را نخوانده اند که مدعی می شوند می خواهند مستقلاً کمیسیون اقتصادی تشکیل دهند؛ که به روشنی با مفاد قرارداد در تعارض است. وقتی مدعی اند عده ای دیگر برای پرسپولیس خرج می کنند، برای ما تعجب آور است چون اگر به تعهداتشان عمل کنند، نیازی به خرج کردن دیگران نیست. البته به نظر می رسد عدم ایفای تعهدات در راستای این است که عده ای سودجو با خرج کردن ارقام ناچیز در پی تصاحب باشگاه بزرگ پرسپولیس به ثمن بخس باشند. سکوت ما (بهره بردار انحصاری باشگاه پرسپولیس) تا به امروز به خاطر دورکردن باشگاه از حاشیه هایی بود که بی تدبیری مسئولان باشگاه به آن دامن زده است. حال جای این پرسش از مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان باقی است که آیا خصوصی سازی صنعت فوتبال با هدف ایجاد و تقویت شرکت های توانمند و فعال در بازار سرمایه باید باشد یا محفلی برای کسب قدرت عده ای فرصت طلب؟”

* مشکلی برای جایگزینی اسپانسر وجود ندارد

پس از این اظهارنظرها امیررضا خادم، نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی درباره قطع همکاری اسپانسر با پرسپولیس گفت: من شخصا از اسپانسر این باشگاه تشکر می کنم که همراهی خوبی داشت. ما هم با وجود اینکه برخی تعهدات انجام نشده بود تلاش کردیم اسپانسر و باشگاه با هم کنار بیایند اما به هر حال پرسپولیس نیازهای مالی و پولی دارد که باید تامین شود. وی درباره اینکه با گزینه جدی وارد مذاکره شده اید یا خیر اظهار داشت: ما از نظر مجموعه جایگزین خیلی مشکلی نداریم. اولویت ما این است که اگر باشگاه می تواند خودش گزینه معرفی کند البته دو سه گروه هستند که اعلام آمادگی کرده اند. البته تا زمانی که نیاز نباشد ما در این ماجرا دخالت نمی کنیم.

به گزارش ابتکار، با این شرایط مشخص نیست که موضع وزارت ورزش چه خواهد بود؛ آیا باز هم حامی سیاسی خواهند بود و از این تصمیم رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس حمایت می کنند و یا مقابل تصمیماتی که باعث به قهقرا بردن پرسپولیس می شود، خواهند ایستاد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین