کد خبر: ۲۶۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰

سیم‌کارت‌های بدون نام جمع‌آوری می‌شوند

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات از ساماندهی سیم کارت‌های فاقد نام و نشانی معتبر خبر داد و گفت: سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده‌اند کنترل و جمع آوری می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات از ساماندهی سیم کارت‌های فاقد نام و نشانی معتبر خبر داد و گفت: سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده‌اند کنترل و جمع آوری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا داداش‌زاده گفت: مطلقاً هیچ سیم کارت ثبت نشده‌ای وجود ندارد. بلکه قبل از اینکه سازمان تنظیم مقررات محدودیت فروش سیم‌کارت‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی را وضع کند، برخی افراد سیم کارت‌هایی را به طور حجمی و با اطلاعات شخصی ناقص خریداری کرده‌اند که امکان سوء استفاده از آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: لازم است اپراتورها، واگذاری سیم کارت را بر اساس اخذ نشانی کامل اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد مشخص حداکثر 10 سیم کارت برای اشخاص حقیقی انجام داده و نشانی کامل در پایگاه داده های اپراتورها ثبت شود.

داداش زاده خاطر نشان کرد: مناطق تقسیم بندی شده توسط سازمان تنظیم مقررات، بر اساس گزارش‌هایی که در این زمینه به آنها داده می‌شود؛ سیم کارت‌هایی که به صورت انبوه فروخته شده اند را کنترل و جمع آوری می‌کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات ادامه داد: در صدد هستیم در آینده نزدیک از طریق اخذ اطلاعات در سامانه‌های رسمی کشور، اپراتورها احراز هویت و آدرس تایید شده را داشته باشند و با اتصال سامانه ثبت نام اپراتورها به سامانه‌های رسمی کشور، شناسایی افراد دارای سیم کارت به راحتی صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین